A 2022-es aerodinamikai szabályváltozások kapcsán az a narratíva kerül elő legtöbbször, hogy nagy lehetőség a lemaradásban levő csapatok számára, akik az előírásokra ráérezve új modelljükkel az élmezőnybe ugorhatnak. Igen ám, de ennek fordítottja is igaz: tetemes lemaradásba kerülhet az istálló, amely nem jól értelmezi a szabályokat.
„A szabályzat nem csupán óriási terjedelmű – a dokumentum körülbelül kétszer olyan hosszú, mint az előző –, de szinte teljesen különbözik is a korábbitól” – mondta James Allison, a Mercedes technikai igazgatója a csapat által közzétett videóban. „Briliáns és izgalmas, hogyan értelmezzük precízen a szabályokat, amelyek mindenki számára ismeretlenek. A sport eszenciája, hogy nem tudjuk, a legjobb munkát végeztük-e: ez nem csupán a mi csapatunk minden tagjára igaz, hanem az összes csapatra. Ez csak a szezon kezdetén fog kiderülni.”
„El tudom képzelni, tekintve, hogy az autók ennyire újak és ennyire mások, hogy egy-két csapat a rajtrácson nagyon el fogja szúrni, és szörnyen fájdalmas évük lesz. El tudom képzelni, hogy bizonyos fokig valamennyiünk figyelmét elkerüli egy-egy részlet, és csak a többi autót látva jut eszünkbe, mi vajon miért nem gondoltunk erre” – beszélt arról, a mérnöki leleményesség mennyire meghatározó lesz a 2022-es autók tervezésénél. Ezt követően aztán a gyors másolás kap hangsúlyt.
„Azután sietni fogunk, hogy az az ötlet mielőbb a mi autónkra is felkerüljön, így előbbre tudjunk kapaszkodni az első futamon elért pozíciónkból. Ha pedig elég szerencsések vagyunk, hogy az élen kötünk ki, akkor a csaholó farkasokat kell magunk mögött tartani. Rohanás lesz, és biztos, hogy túl sokat nem fogunk tudni aludni a szezon folyamán” – jósolt intenzív fejlesztési versenyt az évre Allison.
A Mercedes a 2014-es, 2017-es és 2019-es kisebb-nagyobb szabályváltoztatások után is az élen kötött ki, valamint a 2021-es aerodinamikai módosításokat követően is megszerezte legalább a vb-címet. Ennélfogva a csapat most is bizakodó.
„Amikor a szabályzat ilyen mértékben változik, a kihívásnak a hozzá méltó élvezettel és étvággyal vágunk neki. A mi dolgunk, hogy műszaki lehetőségeket keressünk a szabályokban, aztán összesített leleményességünket és képességeinket, valamint kollektív erőfeszítéseinket felhasználva találjunk egy olyan konfigurációt, amely jobb lesz mindenki másénál. Amikor minden ilyen új és a szabályzat kétszer vastagabb a régebbinél, akkor van erre lehetőség. Ugyanakkor van benne kockázat is: át kell jutnunk egy potenciális aknamezőn és meg kell találnunk az összes kincsesládát, melyek az aknák között vannak elrejtve. Akkor végül remélhetőleg a rajtrács elején kötünk ki” – mondta Allison.