Az Aston Martin a múlt héten erősítette meg, hogy Otmar Szafnauer azonnali hatállyal távozott csapatfőnöki posztjáról, a poszt egészen mostanáig betöltetlen maradt. Mint a hivatalos közlésből nemrégiben kiderült, Szafnauer helyét Mike Krack veszi át, aki 2014 óta dolgozik a BMW-nél, a német gyártó globális motorsport-üzemének vezetőjeként. Ő felügyelte a BMW Formula E, GT és IMSA programjait, valamint az IMSA és a WEC új LMDh formulájára tervezett kiterjesztését, beleértve a Le Mans-i 24 órás versenyt.
Krack korábbi F1-es tapasztalattal is rendelkezik, ugyanis egy évtizeden át a Sauber és a BMW-Sauber csapatánál dolgozott. „Izgalmas és megtisztelő, hogy kineveztek az Aston Martin F1 Team csapatfőnöki posztjára, és nagyon hálás vagyok Lawrence-nek [Strollnak] és Martinnak [Whitmarshnak], hogy ilyen fantasztikus lehetőséget adtak nekem” – fogalmazott az új vezető.
Mint mondta, az Aston Martin a világ egyik legnagyobb autóipari márkája, és az, hogy felkérték, játsszon vezető szerepet a siker elérésében, amelyet egy ilyen illusztris név nagyon is megérdemel, olyan kihívás számára, amelyet büszkén vállal, energiát és lelkesedést nem nélkülözve.
„Több mint 20 éve dolgozom a motorsport világában. A Formula-1-ben dolgoztam már Seb Vettellel 2006-ban és 2007-ben, amikor a BMW-Sauber mérnöke voltam, ő pedig a csapat tesztpilótája. Nagyon tisztelem a képességeit és a gyorsaságát, fantasztikus lesz újra találkozni vele. Lance Stroll pedig egy nagyon gyors és tehetséges pilóta, száz nagydíj rajtja fűződik a nevéhez. Várom, hogy együtt dolgozzunk” – tette hozzá Krack.
Az Aston Martin a 2021-es szezont a hetedik helyen zárta a konstruktőri bajnokságban. Ez volt az első szezonjuk ebben a felállásban, váltva a Racing Pointról. A csapat második szezonjában Aston Martinként, Mike Krack vezetésével február 10-én mutatja be 2022-es autóját, az AMR22-t.
Aston Martin Cognizant Formula One™ Team is delighted to announce that Mike Krack has been appointed as Team Principal.
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) January 14, 2022
Read more: