DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A túlélésért küzdött a McLaren tavaly

Zak Brown szerint az MSP pénze nélkül talán már nem is léteznének, így viszont felnőttek a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari szintjére, legalábbis anyagilag. Az életben maradásuk volt a tét.

Zak Brown szerint olyan nehéz helyzetben volt a McLaren 2020-ban, a koronavírus-járvány kitörése után, hogy konkrétan a túlélésért küzdött, az volt a tét, hogy megmarad-e a cég- Ez végül két okból sikerült, egyrészt a bahreini Mumtakalat csoport (amely egyébként fő tulajdonosa) által szerzett 150 millió fontos hitel, másrészt az MSP Sports Capital 185 millió fontos bevásárlása megmentett mindent - olyannyira, hogy rendeződött az anyagi helyzet, sőt, azonnal növekedésnek, fejlődésnek is indultak.

"Akkoriban a túlélésért harcoltunk. Az MSP befektetése nélkül talán nem is lennénk. Így viszont egészségesek vagyunk, vettünk egy IndyCar-csapatot, belevágtunk egy Extreme-E-csapatba, az F1-ben a Ferrarival harcolunk, nagyszerű pilótáink és nagyszerű csapatunk van, érkezik a szélcsatornánk is. Ha megnézzük, hogy hol voltunk 12 hónappal ezelőtt, akkor az ég és föld" - magyarázta a helyzetet a The Race-nek adott interjújában Brown.

00121041_524



"Nagyon komoly krízis volt, biztosan találtunk volna valamilyen megoldást, de tényleg nagyon komoly volt. A versenycsapat jól teljesített, de tudtam, hogy anyailag milyen problémáink vannak a teljes cégcsoport tekintetében, ami kihathatott a versenyzésre is. Azt viszont nem engedhettem, hogy elveszítsék a lendületet, az izgalmat és egy ilyen dolog elterelje a figyelmüket. Szerencsére bízunk egymásban: van, amikor ők aggódnak valami miatt a garázsban, és én bízom bennük, itt pedig mi aggódtunk a vezetőségben és ők bíztak bennünk. Örülök a végkifejletnek, az MSP pénzével kiegyenesedtünk és hat hónapid dolgoztam ezért" - folytatta.

"Próbáltunk a 100%-os munka és a túlélés között egyensúlyozni úgy, hogy ne derüljön ki túl sok minden, de a média már feszegette a kérdést és egyre feszültebbek lettünk. Végül megoldódott és szerintem ez erősebbé tette a csapatunkat. Most pedig már egyike vagyunk a nagy négynek anyagilag a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari mellett. Mikor elkezdtem dolgozni, megőrjített, hogy nagy hármasról beszélnek, pedig régebben a McLaren volt a nagy, esetleg a McLaren és a Ferrari. Most már magabiztosan mondhatom, hogy bár technológiailag még fel kell zárkóznunk, de a források tekintetében ott tartunk, ahol ők."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: