DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

Az első futam még nem lesz mérvadó?

A McLaren szakembere szerint az lesz a legjobb az új szabályrendszerben, aki a legokosabban használja a pénzét a költségsapka alatt - a pályán való munka és a prioritások kijelölése lehet majd a döntő.

Utoljára 2009-ben volt akkora volumenű szabályváltozás a Formula-1-ben, mint amit az idei év hoz, hiszen gyakorlatilag a motoron kívül minden fontos elem megváltozik az autókon az eddigi korszakhoz képest. A teljesen új méretű abroncsok és az alapjaiban átrajzolt aerodinamika mellett pedig azzal is meg kell küzdeniük a csapatoknak, hogy beférjenek a költségsapka alá, amely 2022-ben 140 millió dollárra szűkül. James Key, a McLaren technikai igazgatója szerint az ő pályafutása során ez a legnagyobb kihívást jelentő változás.

start_1



"Kevesebb CFD-idővel és szélcsatorna-idővel kell dolgoznunk, alkalmazkodnunk kell a költségcsökkentéshez, így szinte egy évvel korábban kellett elkezdeni a munkát - szerintem ezekkel a pluszkomplikációkkal együtt ez most az utóbbi huszonöt év legnagyobb 'üres papírját' eredményezte. Az új szabályoknál jó dolgozni, ha mindent szabad, de itt szigorú megkötésekről van szó, így mindenki számára nagy kihívást jelent és felteszem, hogy ez egy jó dolog" - mondta Key a RacingNews365-nek.

"Az erősorrend azért valószínűleg ismerős lesz, valószínűleg láthatunk majd pozitív és negatív meglepetéseket, de nem feltétlenül az első futamon. Szerintem az első futam még nem lesz mérvadó, majd ahogy haladunk előre a szezonban, úgy változnak a dolgok és az a csapat lesz a legjobb, amely a legokosabban mozog a költségsapka alatt. Maximalizálni kell a teljesítményt, ami nemcsak a tervezést és fejlesztést jelenti, hanem azt is, hogy a pályán hogyan hozzuk ki az autóból a maximumot. Az lesz a döntő, hogy hogyan dolgozunk a pályán, milyen prioritásokat állítunk fel a gyárban a megkötések miatt" - magyarázta.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: