A Motorsport Világtanács szerdai ülése után kiderült, hogy az érintettek döntést hoztak a Formula-1 erőforrásaira vonatkozó folytatást illetően. A motorok 2026-tól is a jelenlegi, 1,6 literes V6-osok lesznek, de megemelik az elektromos teljesítményt (350 kW lesz), kidobják az MGU-H rendszert és a motorfejlesztésre is bevezetnek egy külön költségplafont.
Mint mondták, az MGU-H szerepe kulcskérdés volt a gyártókkal folytatótt megbeszélések során és az F1 szerint 2026-tól megérkezhet a sportágba a Volkswagen is vagy az Audi, vagy a Porsche révén, de a cég egyik feltétele volt, hogy az általuk nem ismert rendszert ne kelljen kifejleszteniük, mert az jelentős hátrányt eredményezne számukra.
Ami rendkívül fontos és amiről Ross Brawn már a lapunknak adott exkluzív interjúban is beszélt: az F1 döntött a fenntartható üzemanyagok használatáról, a növekvő elektromos teljesítmény mellett ez jelenti majd a 2026-os motorok egyik alappillérét.