Már naplementében kezdődött el az Abu Dhabi Nagydíj második szabadedzése, miután a körülmények miatt csak tesztjelleggel teljesített első gyakorláson Max Verstappen volt a leggyorsabb a két Mercedes előtt. Délután viszont Hamilton kezdett a leggyorsabban a közepes keverékű gumin, ami azért volt érdekes, mert az első edzésen szinte csak a lágy abroncsokat használták a csapatok – Verstappen válasza szinte tizedre egál volt a brittel, de pályaelhagyás miatt ezt az időt elvették tőle.
Az első akciót aztán alig tíz perc elteltével Valtteri Bottas szolgáltatta, aki alatt elúszott a Mercedes az egyik „nyitottabbá” váló kanyarban és odacsapta az autó jobb hátulját a korlátnak – az eszközön is meglátszott ennek a nyoma és az autót is le kellett ellenőrizni, de nagy szerencséjére baj nélkül túlélte a találkozót a csillagosok technikája. Kevéssel ezt követően Nicholas Latifi már jobban eltalálta a falat, neki meg is sérült a hátsó szárnya.
Hamilton egy óriási körrel sokáig közel egy másodperccel vezetett Verstappen előtt a közepeseken, majd az edzés derekán előkerültek a lágy gumik is, amelyekkel viszont Bottas volt a leggyorsabb: 21 ezreddel megelőzte a két kisebb hibát is elkövető Hamiltont, Verstappen pedig két és fél tizedet kapott a finntől. Azonban Esteban Ocon hamar megmutatta, hogy ezeket még annyira nem kell komolyan venni: az Alpine franciája érthetetlen bravúrral mindenkit lenyomott, lila középső szektorral felugrott az élre és 49 ezrednyi előnnyel megfutotta a legjobb kört. Ugyan a csapat általában már pénteken is feltekeri a motorjait, de ez így is impresszívre sikerült…
Bő húsz perc volt még hátra, amikor Hamilton még jobban rákapcsolt, három és fél tizedet adott Oconnak, négyet Bottasnak, Verstappennek több mint hatot, Sergio Pereznek pedig hetet – tekintélyt parancsoló körrel állt újra az élre a címvédő. A kör további érdekességét az adta, hogy ezt már egy hat kört „megélt” lágy keverékű gumin futotta, majd ezzel nagyjából véget is értek az időmérős szimulációk – újra felkerültek a közepes abroncsok és elindult a versenyre való felkészülés a megtankolt autókkal és a hosszú etapokkal.
Összességében az egykörös tempó tekintetében úgy tűnik, hogy van némi előnye a Mercedesnek, Bottas hátrányában az is benne van, hogy a finn szinte nem is tudott tiszta kört teljesíteni, sok apró, vagy nem is olyan apró hibát vétett - a Red Bull hátránya jelentős, de a Verstappen és Perez közötti kis különbség arra enged következtetni, hogy a hollandban azért lehet ennél több, Ocon bravúrja pedig a nap fő meglepetése. Az Alpine és az AlphaTauri jó formája mindenesetre egyértelmű, a kötelezőt a két Ferrari is hozta a top tízben, a McLaren viszont ezúttal is nagyon messze volt korábbi önmagától.
A csattanó pedig már a kockás zászló után következett: a pályafutása utolsó F1-es hétvégéjét teljesítő Kimi Raikkönen a falnak csapta az Alfa Romeót és bár neki nem lett baja, az autónak annál inkább.
A második szabadedzés végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:23.691 | |
2. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:24.034 | +0.343s |
3. | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:24.083 | +0.392s |
4. | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 1:24.332 | +0.641s |
5. | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 1:24.400 | +0.709s |
6. | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:24.495 | +0.804s |
7. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 1:24.532 | +0.841s |
8. | Charles Leclerc | FERRARI | 1:24.557 | +0.866s |
9. | Carlos Sainz | FERRARI | 1:24.844 | +1.153s |
10. | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 1:24.940 | +1.249s |
11. | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:24.959 | +1.268s |
12. | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:25.108 | +1.417s |
13. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:25.153 | +1.462s |
14. | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:25.195 | +1.504s |
15. | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:25.385 | +1.694s |
16. | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:25.440 | +1.749s |
17. | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 1:25.549 | +1.858s |
18. | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:25.687 | +1.996s |
19. | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:25.784 | +2.093s |
20. | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 1:26.336 | +2.645s |