Akárcsak a pénteki első szabadedzés, a hétvége utolsó gyakorlása is még természetes fényben kezdődött meg, jóval csendesebben, mint előző nap. Ismét a mezőny végi csapatok küldték ki elsőként a pilótáikat, a többiek komótosan készülődtek, pedig pénteken még némi pályaidőt is vesztettek, miután Charles Leclerc a második gyakorlás végén a falba rakta a Ferrarit.
Majdnem tíz percbe telt, mire valaki a nagyok közül is kimerészkedett; előbb Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton futott neki egy rajtpróbának, és kint maradtak egy gyorskörre is. Előbb finn vezetés alakult ki az élen, ám Bottas csak a második volt Kimi Raikkönen mögött, hamarosan azonban Hamilton visszatért oda, ahol pénteken végig volt. Csapattársát követve aztán Bottas is besorolt a második helyre.
Negyedórával a kezdés után már lendült is a sárga zászló, a címvédő kiszaladt a bukótérbe, de hamar vissza is tért. Ahogyan Max Verstappen is az eredményjelzőn oda, ahol a hétvégét kezdte; a holland a harmadik helynél megint nem tudott előrébb evickélni. Aztán, ahogy érkeztek az időmérős szimulációk gyorskörei, úgy kavarodott a sorrend, Sergio Perez Hamilton elé került, aki vissza is lökte őt gyorsan maga mögé, majd Bottas is visszavette a második pozíciót. Carlos Sainz és Lando Norris is kért azonban magának némi figyelmet a legjobb ötben, a Ferrari-McLaren csata így a Mercedes és a Red Bull között elhelyezkedve folytatódott.
A gumikülönbséget azonban mindenképpen érdemes figyelembe venni. Míg Hamilton a kemény keverékekkel futott egyre jobb időket, addig Verstappennek már a lágyakra volt szüksége ahhoz, hogy egyáltalán megközelítse, de Pierre Gasly például a közepeseken pakolt oda egy harmadik legjobb időt féltávnál. Többszöri próbálkozás után aztán a Red Bull hollandjának csak sikerült egy leggyorsabb időt futnia, bár a különbség világbajnoki riválisához képest maradt mindössze egy tized.
Hamilton a piros oldalfalú gumikra váltva nem tudott válaszolni Verstappen idejére, cserébe viszont lelassított a gyorskörét éppen megkezdő Gasly előtt, aki így a bukótérbe volt kénytelen menekülni. Kanyarokkal később Nyikita Mazepin is majdnem beleszaladt a hétszeres világbajnokba, aki számonkérte csapatát, miért nem szólnak neki, mi történik körülötte.
Az utolsó percekben már csupán minimálisan változott a sorrend, Verstappen szórt még néhány gyorsabbnál is gyorsabb kört, de nyugodtan fejezték be a hétvége utolsó gyakorlását a pilóták.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Körök | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 1:28.100 | 20 | |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:28.314 | +0.214s | 23 |
3 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 1:28.629 | +0.529s | 21 |
4 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 1:28.641 | +0.541s | 20 |
5 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 1:28.715 | +0.615s | 22 |
6 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:29.019 | +0.919s | 19 |
7 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:29.101 | +1.001s | 22 |
8 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:29.149 | +1.049s | 19 |
9 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:29.177 | +1.077s | 19 |
10 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:29.300 | +1.200s | 18 |
11 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:29.418 | +1.318s | 21 |
12 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:29.590 | +1.490s | 20 |
13 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1:29.689 | +1.589s | 24 |
14 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:29.717 | +1.617s | 19 |
15 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:30.030 | +1.930s | 14 |
16 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 1:30.034 | +1.934s | 17 |
17 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 1:30.296 | +2.196s | 15 |
18 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:30.366 | +2.266s | 17 |
19 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:30.933 | +2.833s | 20 |
20 | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 1:30.979 | +2.879s | 23 |