DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Verstappen fordított, az élen az időmérő előtt

Ugyanolyan kis különbséggel folytatódott a Red Bull-Mercedes csata, mint pénteken, ezúttal azonban a vb-éllovas összeszedte az erejét és a lemenő Nap fényében az élre állt.

Akárcsak a pénteki első szabadedzés, a hétvége utolsó gyakorlása is még természetes fényben kezdődött meg, jóval csendesebben, mint előző nap. Ismét a mezőny végi csapatok küldték ki elsőként a pilótáikat, a többiek komótosan készülődtek, pedig pénteken még némi pályaidőt is vesztettek, miután Charles Leclerc a második gyakorlás végén a falba rakta a Ferrarit.

Majdnem tíz percbe telt, mire valaki a nagyok közül is kimerészkedett; előbb Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton futott neki egy rajtpróbának, és kint maradtak egy gyorskörre is. Előbb finn vezetés alakult ki az élen, ám Bottas csak a második volt Kimi Raikkönen mögött, hamarosan azonban Hamilton visszatért oda, ahol pénteken végig volt. Csapattársát követve aztán Bottas is besorolt a második helyre.

Negyedórával a kezdés után már lendült is a sárga zászló, a címvédő kiszaladt a bukótérbe, de hamar vissza is tért. Ahogyan Max Verstappen is az eredményjelzőn oda, ahol a hétvégét kezdte; a holland a harmadik helynél megint nem tudott előrébb evickélni. Aztán, ahogy érkeztek az időmérős szimulációk gyorskörei, úgy kavarodott a sorrend, Sergio Perez Hamilton elé került, aki vissza is lökte őt gyorsan maga mögé, majd Bottas is visszavette a második pozíciót. Carlos Sainz és Lando Norris is kért azonban magának némi figyelmet a legjobb ötben, a Ferrari-McLaren csata így a Mercedes és a Red Bull között elhelyezkedve folytatódott.



A gumikülönbséget azonban mindenképpen érdemes figyelembe venni. Míg Hamilton a kemény keverékekkel futott egyre jobb időket, addig Verstappennek már a lágyakra volt szüksége ahhoz, hogy egyáltalán megközelítse, de Pierre Gasly például a közepeseken pakolt oda egy harmadik legjobb időt féltávnál. Többszöri próbálkozás után aztán a Red Bull hollandjának csak sikerült egy leggyorsabb időt futnia, bár a különbség világbajnoki riválisához képest maradt mindössze egy tized.

Hamilton a piros oldalfalú gumikra váltva nem tudott válaszolni Verstappen idejére, cserébe viszont lelassított a gyorskörét éppen megkezdő Gasly előtt, aki így a bukótérbe volt kénytelen menekülni. Kanyarokkal később Nyikita Mazepin is majdnem beleszaladt a hétszeres világbajnokba, aki számonkérte csapatát, miért nem szólnak neki, mi történik körülötte.

Az utolsó percekben már csupán minimálisan változott a sorrend, Verstappen szórt még néhány gyorsabbnál is gyorsabb kört, de nyugodtan fejezték be a hétvége utolsó gyakorlását a pilóták. 

A harmadik szabadedzés végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő Különbség Körök
1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:28.100   20
2 Lewis Hamilton MERCEDES 1:28.314 +0.214s 23
3 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA 1:28.629 +0.529s 21
4 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA 1:28.641 +0.541s 20
5 Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA 1:28.715 +0.615s 22
6 Valtteri Bottas MERCEDES 1:29.019 +0.919s 19
7 Charles Leclerc FERRARI 1:29.101 +1.001s 22
8 Carlos Sainz FERRARI 1:29.149 +1.049s 19
9 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:29.177 +1.077s 19
10 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:29.300 +1.200s 18
11 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 1:29.418 +1.318s 21
12 Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:29.590 +1.490s 20
13 Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:29.689 +1.589s 24
14 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 1:29.717 +1.617s 19
15 Lance Stroll ASTON MARTIN MERCEDES 1:30.030 +1.930s 14
16 George Russell WILLIAMS MERCEDES 1:30.034 +1.934s 17
17 Sebastian Vettel ASTON MARTIN MERCEDES 1:30.296 +2.196s 15
18 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 1:30.366 +2.266s 17
19 Mick Schumacher HAAS FERRARI 1:30.933 +2.833s 20
20 Nikita Mazepin HAAS FERRARI 1:30.979 +2.879s 23
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: