DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
F1

Montoya élvezte a Ferrari rendezvényét

A kolumbiaiak korábbi F1-es pilótája a Ferrari hagyományos évzáró rendezvényén próbálhatta ki az F2008-as versenygépet, amit nagyon élvezett. A lehetőséget egy csapattársnak köszönheti.

Juan Pablo Montoya 2001 és 2006 között volt tagja a Formula-1 mezőnyének, ezekben az években pedig abszolút az élmezőny tagja volt. Versenyzett a Williams és a McLaren csapatával is, a Ferrarinál azonban soha nem próbálhatta ki magát. A kolumbiai jelenleg a WEC sorozatban érdekelt DragonSpeed istálló tagja, az olaszok 2008-ban használt autója pedig pont a csapattársa Henrik Hedman tulajdonában van.

Ennek köszönhetően kapta meg a lehetőséget arra, hogy az év végén rendezendő Finali Mondiali rendezvényén vezethesse azt a versenygépet, mellyel Felipe Massa mindössze egy ponttal maradt le a világbajnoki címről Lewis Hamilton mögött.

„Az idei csapattársam, Henrik Hedman meghívott minket, hogy vezessük az autót és ez nagyon király volt. Csodálatos élményben volt részem. Ez egy olyan autó, amellyel mindig is versenyeztünk az F1-ben. Fura, hogy idejöhetünk és vezethetünk egy F1-es autót Mugellóban. Úgy értem, ennél sokkal jobb nem is lehetne” – idézte Montoya szavait a Motorsport.



Bár a Monzában aratott győzelmeinek általában nem örültek a helyi szurkolók, ennek ellenére sok rajongót szerzett Olaszországban. Montoya szerint sokakban voltak vegyes érzések.

„Minden héten őket kellett legyőzni. Különösen, ha Olaszországba jöttél, a helyre, ahol mindig meg akarod verni a Ferrarit, ráadásul Monzában mindig nagyon jók voltunk, szóval ez igazán különleges volt. Érdekes mert azáltal, hogy kolumbiai vagyok, azt hiszem, sok olasz nagyon kedvelt engem. Azt hiszem, sok vegyes érzés volt, de a Ferrarinak mindig is olyan nagy hagyományai voltak, az pedig hogy ennyi év után tényleg beülhettem egy autójukba és megtehettem néhány kört, nagyon jó volt.”

„Nem volt könnyű kiismerni, mert a gumik sokkal keményebbek, mint amivel mi versenyeztünk, ugyanakkor az autó nagyon jó, látszik, hogy minden jól csináltak. Nehéz volt, mert általában nagyon keményen akarsz vezetni, de nem szeretnél hibázni, és megsérteni valaki más autóját! Ha belegondoltok, ez volt az utolsó, amivel a Ferrari konstruktőri bajnokságot nyert” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: