Nagy volt a kontraszt a két Ferrari időmérős pozíciója között: míg Carlos Sainz Q3-as szerepléssel a hetedik helyre kvalifikált, addig csapattársa, az időmérőkön általában jobban teljesítő Charles Leclerc mindkét etapban megizzadt a továbbjutásért, a Q2-ből pedig nem is sikerült előre lépnie, csak a 13. helyet szerezte meg a rajtrácson.
A monacói már az időmérőn gyanakodott rá, hogy technikai jellegű probléma okozhatja a lemaradást, de tanácstalan volt, micsoda. „Valami egészen jelentős dolog lehet, mert egyszerűen nem tudom megmagyarázni” – nyilatkozta le a kvalifikáció után. Nem sokkal később a Ferrari kiszűrte a küszködés forrását: törést találtak a karosszérián.
„Miután megvizsgáltuk Leclerc autóját, egy repedést találtunk a karosszérián, talán a rázókövekre hajtás eredményeként az első Q1-es etapban. Az elemet most cserélni kell” – olvasható a Ferrari közleményében. A csapat szerint azonban a karosszériacsere ellenére Leclerc elindulhat a 13. pozícióból. „Ha minden munkára sor kerül a sportszabályokban megengedett időlimiten belül, akkor Charles elrajtolhat időmérős pozíciójából.”
Leclerc abban bízik, hogy a szabad gumiválasztás lehetővé teszi számára a felzárkózást. A monacói pilótának nem olyan rég volt már egy karosszériacseréje: a Belga Nagydíjon a második szabadedzésen történt baleset után kellett cserélni a kasztnit.