Ahogyan arra számítani lehetett szombaton reggel megérkezett az égi áldás ez pedig rettentően megnehezítette a szervezők életét, hiszen a hatalmas eső miatt törölni kellett a Formula-1 harmadik szabadedzését, valamint a Formula-2 és a Formula-3 futamait is. Az időjárás tehát nem volt túl kegyes a nap első felében, délutánra viszont javultak a körülmények, így megrendezhették az időmérő edzést.
Bár a kvalifikáció száraz időben kezdődhetett meg, a pálya továbbra is nedves volt, ezért elkezdődött a tapogatózás, a többség pedig az intereken próbált meg gyors köröket futni. Három pilóta, nevezetesen Charles Leclerc, Max Verstappen és Nicholas Latifi számára nem volt igazán tétje ennek a kvalifikációnak, mivel az már a motorcseréknek köszönhetően korábban eldőlt, hogy a mezőny végéről lesznek kénytelenek elrajtolni vasárnap, így csak adatgyűjtés szempontjából volt értelme kint lenniük.
A vizes aszfalton érezhetően mindenki óvatosabb volt, ám a határokat szépen lassan elkezdték feszegetni a pilóták. Ebből mindössze Antonio Giovinazzi jött ki igazán rosszul, az olasz versenyző ugyanis egy elég veszélyes szituációba került, amikor a pálya utolsó szektorában megforgott Leclerc autója előtt. Mivel a körülmények folyamatosan javultak, így igazán nagy csata volt várható az első szakasz végén. A Q1-et végül Valtteri Bottas nyerte, az igazán nagy meglepetést Latifi okozta, aki simán tovább jutott, míg Russell a legvégén menekült meg a kieséstől. Nem volt azonban ilyen szerencsés a két verseny után visszatérő Kimi Raikkönen, aki a 16. lett és kiesett ezzel, mögötte pedig Schumacher, Giovinazzi, Mazepin és Verstappen zárták a sort.
A Q2-ben tovább javultak az idők, a Mercedesek pedig ezzel egyszerre növelték az előnyüket. Bottas még mindig jó formában volt, de Lewis Hamilton is megvillant és megnyerte az időmérő középső részét. A szakasz vége felé csak az volt biztos, hogy Leclercnek nem lesz mért ideje, a különbségek pedig kicsik voltak, így nagy volt a harc a továbbjutó helyekért. Az Aston Martin és az Alpine autói igazán jónak tűntek és sokáig a legjobb tízben voltak, ám ennek ellenére nem érezhették magukat biztonságban. Sebastian Vettel húzta végül a rövidebbet, a négyszeres világbajnok mindössze öt századdal maradt le Carlos Sainz mögött, így hiába a jó tempó, nem jöttek össze a dolgok számára.
Vettel mögött Gasly, Tsunoda, Latifi és Leclerc zártak a kieső helyeken, a német pilóta mellett pedig az AlphaTauri francia versenyzője is dühös lehetett, ám ő csapatára haragudhatott, mert eltaktikázták magukat és nem tudta megkezdeni az utolsó körét azelőtt, hogy letelt volna az idő.
Q3-ban ezek után a Mercedes, az Alpine, és McLaren mindkét versenyzője jelen volt, rajtuk kívül még Lance Stroll, Carlos Sainz és George Russell kerültek be a legjobbak közé. Az utolsó szakasz kezdetén továbbra is mindenki az intereket használta, a száraz pályára való abroncsokat pedig senki sem vállalta be elsőre, a kérdés az volt, hogy kockáztat-e ezzel valaki.
Az első lövések után Hamilton volt a leggyorsabb, Lando Norris pedig beférkőzött a két Mercedes közé, de Alonso negyedik helye is meglepő volt. A lágy gumikkal aztán George Russell próbálkozott meg először, de nem ő volt az egyetlen, nem sokkal később jöttek a többiek is, viszont pont ezért került bajba Hamilton, aki a bokszutcába menet a falnak csapta a versenygépét, igaz valahogy megúszta az esetet komolyabb gond nélkül.
Az igazi kérdés innentől az volt, hogy vajon eléggé fel lehet-e melegíteni ezeket a gumikat, az pedig hamar kiderült, hogy azok jártak jobban, akik a legkorábban feltették a lágyakat. Ennek a játéknak a nyertese végül Lando Norris lett, aki ezzel élete első rajtelsőségét szerezte és több mint fél másodperccel tudta legyőzni, a szintén nagy kört futó Carlos Sainzot. Nem hozott rossz döntést a Williams sem, Russell ugyanis a harmadik helyet szerezte meg, mögöttük pedig a Hamilton, Ricciardo, Alonso, Bottas, Stroll, Perez, Ocon sorrend alakult ki.
A folytatás holnap 14:00-tól a futammal.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | |
1. | Lando Norris | McLaren Mercedes | 1:41.993 | |
2. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:42.510 | 0.517 |
3. | George Russell | Williams Mercedes | 1:42.983 | 0.990 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:44.050 | 2.057 |
5. | Daniel Ricciardo | McLaren Mercedes | 1:44.156 | 2.163 |
6. | Fernando Alonso | Alpine Renault | 1:44.204 | 2.211 |
7. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:44.710 | 2.717 |
8. | Lance Stroll | Aston Martin Mercedes | 1:44.956 | 2.963 |
9. | Sergio Perez | Red Bull Racing Honda | 1:45.337 | 3.344 |
10. | Esteban Ocon | Alpine Renault | 1:45.865 | 3.872 |
11. | Sebastian Vettel | Aston Martin Mercedes | 1:46.573 | 4.580 |
12. | Pierre Gasly | AlphaTauri Honda | 1:46.641 | 4.648 |
13. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri Honda | 1:46.751 | 4.758 |
14. | Nicholas Latifi | Williams Mercedes | Idő nélkül | |
15. | Charles Leclerc | Ferrari | Idő nélkül | |
16. | Kimi Raikkönen | Alfa Romeo Racing Ferrari | 1:49.586 | 7.593 |
17. | Mick Schumacher | Haas Ferrari | 1:49.830 | 7.837 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing Ferrari | 1:51.023 | 9.030 |
19. | Nyikita Mazepin | Haas Ferrari | 1:53.764 | 11.771 |
20. | Max Verstappen | Red Bull Racing Honda | Idő nélkül |