DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Sainz: Nem leszek a következő Barrichello

Carlos Sainz nem éppen könnyű fába vágta a fejszéjét, mivel a mezőny egyik legtehetségesebb pilótájának tartott Charles Leclerc mellé szerződött a Ferrarihoz. De semmiképp sem második számúnak.

Rubens Barrichello 2000 és 2005 között hat éven át versenyzett Michael Schumacher oldalán a Scuderia színeiben, de a vörös istálló teljesen egyértelműen vízhordónak igazolta le az akkor még csak kétszeres világbajnok német mellé. Barrichello „bottasi” szerepét tökéletesen végrehajtotta, mindenben segítette Schumachert, mindig is tudta, hogy nem lehetnek világbajnoki álmai.

A brazil legjobb eredménye 2002-ben és 2004-ben egy-egy bajnoki ezüstérem (természetesen Schumacher mögött) és minden idők egyik leghíresebb másodhegedűsévé vált az évek alatt. Sainz azonban nem ezért érkezett a vörösökhöz, igaz, neki csak kétéves szerződése van, szemben Leclerc ötéves kontraktusával.

Sainz teljesen kizárja, hogy olyan szerepe legyen a csapatnál, mint Barrichellónak


„Biztosan nem leszek hűséges fegyverhordozó, mert világbajnok akarok lenni. Az idő mondja majd meg, hogy sikerül-e ezt elérnem, de minden nap ezért dolgozom keményen, hogy egy napon a Ferrari segítségével világbajnokká váljak” – ecsetelte véleményét Carlos Sainz a spanyol AS hasábjain.

„Igen, a McLaren éppen most szerzett kettős győzelmet Monzában, de akkor sem bántam meg, hogy a Ferrari mellett döntöttem. Senki nem kérdezett tőlem ilyet, amikor Monacóban egészen közel álltam a futamgyőzelemhez is. Nem hiányzik a McLaren, elégedett vagyok a Ferrarinál és karrierem legjobb évét töltöm a Formula-1-ben.”

„Élvezem a versenyzést, jól érzem magam az istállónál, éppen egy nagy álmomat váltom valóra, hogy itt versenyzek, csak az idő mondja majd meg, hogy igazam volt-e a váltással, vagy sem. Hosszú távban gondolkodunk, nem csak abban, hogy Monzában győzzünk. Természetesen nekünk is tervben van, hogy újra nyerjünk. Gyors vagyok és már jó érzés vezetni az autót, de még nincs elég tapasztalatom ezzel a géppel, így időnként hibázom. Így, hogy ennyire lekorlátozták a tesztelést, több év is kell, mire megfelelően kiismerünk egy új autót, a hibákért pedig a futamokon is meg kell fizetni az árat. De hát ez is a tanulás része” – tette hozzá Sainz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: