DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Verstappen a falban, de az élen zárta a második edzést

Egy tizeden belül végzett a holland pilóta és a két Mercedes, de Verstappen a legvégén összetörte a Red Bullt - ahogy korábban Charles Leclerc pedig a Ferrarit bontotta le.

A nedves foltok miatt intermediate gumikon nyitotta a mezőny a második F1-es szabadedzést Spában, de már az első kör során azt jelezte mindenki, hogy egyértelműen „slick a pálya”, úgyhogy mindenki vissza is tért a bokszba, hogy száraz aszfaltra való abroncsokat kérjen. A folyamatos száradás miatt természetesen az idők is körről körre javultak, az első szabadedzésen élen záró Valtteri Bottas pedig itt is letette a névjegyét egy 1:44-es teljesítménnyel, bő negyedóra után ő foglalta el az első helyet.

Elsőre egyébként Lewis Hamilton századokra megközelítette csapattársát, de Max Verstappen bő hat tizedmásodpercet kapott a finntől, a szerződéshosszabbítást letudó Sergio Perez pedig a nyolcadik pozícióban nyitott, nem „csaptak oda” igazán a Red Bullok. Másodikra azért Verstappen megvillant és ő is bejött egy tizeden belülre Bottashoz képest, de maradt a harmadik helyen, az pedig már itt is egyértelművé vált, hogy más aerodinamikai felfogást követnek most az energiaitalosok, mint a Mercedes.

Verstappen bő húsz perccel a vége előtt aztán összerakott egy remek kört, a neki fekvő középső szektorban nagyot ment és a nagy hullámzás végén 41 ezreddel gyorsabbnak bizonyult Bottasnál, így átvette a vezetést. Eddigre jött meg mindenkinek az önbizalma és száradt fel teljesen a pálya, az egyre vadabb száguldásnak azonban Charles Leclerc véget vetett: az első szektor után, a gyorskörén elúszott alatta a Ferrari és bár elsőre még megfogta a monacói, de a gumifal egy kiugró része „elgáncsolta” az autót. Itt piros zászlóval pár percre megszakították a gyakorlást (korábban egyébként Esteban Ocon is hibázott, megforgott, de ő nem ért hozzá semmihez), de hamar eltakarították a Ferrarit – más kérdés, hogy nem egészen tíz perc maradt javítani, így sokaknak ez nem is sikerült.

vers_4



Esemény viszont így is maradt: Verstappen ugyanis megpróbált még egy gyorskört, de most alóla húzták ki a szőnyeget, a Red Bull pedig csak nagy szerencsével kerülte el a komolyabb balesetet - végül így is lebontotta kicsit az autó hátulját és itt ért véget számára a gyakorlás. 

A holland végül az autóból kiszállva, piros zászlót okozva "nyerte" meg a második szabadedzést pár századdal Bottas és további pár századdal Hamilton előtt - a negyedik helyre némi meglepetésre a nagyot autózó Fernando Alonso jött be, a top ötöt pedig még Pierre Gasly egészítette ki, aki az első gyakorlás után ismét ott volt az élmezőnyben. A top tízbe befért mindkét Alpine és mindkét Aston, nem lehet viszont elégedett egyelőre a Ferrari és a McLaren sem.

Az első szabadedzés végeredménye:

1  Max Verstappen Red Bull 12 1'44.472  
2  Valtteri Bottas Mercedes 14 1'44.513 0.041
3  Lewis Hamilton Mercedes 13 1'44.544 0.072
4  Fernando Alonso Alpine 15 1'44.953 0.481
5  Pierre Gasly AlphaTauri 17 1'44.965 0.493
6  Lance Stroll Aston Martin 14 1'45.180 0.708
7  Esteban Ocon Alpine 15 1'45.302 0.830
8  Sebastian Vettel Aston Martin 16 1'45.336 0.864
9  Lando Norris McLaren 18 1'45.386 0.914
10  Sergio Perez Red Bull 13 1'45.404 0.932
11  Carlos Sainz Jr. Ferrari 14 1'45.517 1.045
12  Yuki Tsunoda AlphaTauri 17 1'45.758 1.286
13  Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 16 1'45.789 1.317
14  Kimi Raikkonen Alfa Romeo 18 1'45.967 1.495
15  Daniel Ricciardo McLaren 14 1'46.118 1.646
16  Nicholas Latifi Williams 17 1'46.198 1.726
17  George Russell Williams 14 1'46.665 2.193
18  Charles Leclerc Ferrari 13 1'46.836 2.364
19  Nikita Mazepin Haas 14 1'47.335 2.863
20  Mick Schumacher Haas 15 1'47.529 3.057

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: