A nedves foltok miatt intermediate gumikon nyitotta a mezőny a második F1-es szabadedzést Spában, de már az első kör során azt jelezte mindenki, hogy egyértelműen „slick a pálya”, úgyhogy mindenki vissza is tért a bokszba, hogy száraz aszfaltra való abroncsokat kérjen. A folyamatos száradás miatt természetesen az idők is körről körre javultak, az első szabadedzésen élen záró Valtteri Bottas pedig itt is letette a névjegyét egy 1:44-es teljesítménnyel, bő negyedóra után ő foglalta el az első helyet.
Elsőre egyébként Lewis Hamilton századokra megközelítette csapattársát, de Max Verstappen bő hat tizedmásodpercet kapott a finntől, a szerződéshosszabbítást letudó Sergio Perez pedig a nyolcadik pozícióban nyitott, nem „csaptak oda” igazán a Red Bullok. Másodikra azért Verstappen megvillant és ő is bejött egy tizeden belülre Bottashoz képest, de maradt a harmadik helyen, az pedig már itt is egyértelművé vált, hogy más aerodinamikai felfogást követnek most az energiaitalosok, mint a Mercedes.
Verstappen bő húsz perccel a vége előtt aztán összerakott egy remek kört, a neki fekvő középső szektorban nagyot ment és a nagy hullámzás végén 41 ezreddel gyorsabbnak bizonyult Bottasnál, így átvette a vezetést. Eddigre jött meg mindenkinek az önbizalma és száradt fel teljesen a pálya, az egyre vadabb száguldásnak azonban Charles Leclerc véget vetett: az első szektor után, a gyorskörén elúszott alatta a Ferrari és bár elsőre még megfogta a monacói, de a gumifal egy kiugró része „elgáncsolta” az autót. Itt piros zászlóval pár percre megszakították a gyakorlást (korábban egyébként Esteban Ocon is hibázott, megforgott, de ő nem ért hozzá semmihez), de hamar eltakarították a Ferrarit – más kérdés, hogy nem egészen tíz perc maradt javítani, így sokaknak ez nem is sikerült.
Esemény viszont így is maradt: Verstappen ugyanis megpróbált még egy gyorskört, de most alóla húzták ki a szőnyeget, a Red Bull pedig csak nagy szerencsével kerülte el a komolyabb balesetet - végül így is lebontotta kicsit az autó hátulját és itt ért véget számára a gyakorlás.
A holland végül az autóból kiszállva, piros zászlót okozva "nyerte" meg a második szabadedzést pár századdal Bottas és további pár századdal Hamilton előtt - a negyedik helyre némi meglepetésre a nagyot autózó Fernando Alonso jött be, a top ötöt pedig még Pierre Gasly egészítette ki, aki az első gyakorlás után ismét ott volt az élmezőnyben. A top tízbe befért mindkét Alpine és mindkét Aston, nem lehet viszont elégedett egyelőre a Ferrari és a McLaren sem.
Az első szabadedzés végeredménye:
1 | Max Verstappen | Red Bull | 12 | 1'44.472 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 14 | 1'44.513 | 0.041 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 13 | 1'44.544 | 0.072 |
4 | Fernando Alonso | Alpine | 15 | 1'44.953 | 0.481 |
5 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 17 | 1'44.965 | 0.493 |
6 | Lance Stroll | Aston Martin | 14 | 1'45.180 | 0.708 |
7 | Esteban Ocon | Alpine | 15 | 1'45.302 | 0.830 |
8 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 16 | 1'45.336 | 0.864 |
9 | Lando Norris | McLaren | 18 | 1'45.386 | 0.914 |
10 | Sergio Perez | Red Bull | 13 | 1'45.404 | 0.932 |
11 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 14 | 1'45.517 | 1.045 |
12 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 17 | 1'45.758 | 1.286 |
13 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 16 | 1'45.789 | 1.317 |
14 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 18 | 1'45.967 | 1.495 |
15 | Daniel Ricciardo | McLaren | 14 | 1'46.118 | 1.646 |
16 | Nicholas Latifi | Williams | 17 | 1'46.198 | 1.726 |
17 | George Russell | Williams | 14 | 1'46.665 | 2.193 |
18 | Charles Leclerc | Ferrari | 13 | 1'46.836 | 2.364 |
19 | Nikita Mazepin | Haas | 14 | 1'47.335 | 2.863 |
20 | Mick Schumacher | Haas | 15 | 1'47.529 | 3.057 |