DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Félidő: Így áll a csapattársak küzdelme

Még ha matematikailag nem is teljesen igaz, a nyári szünet mindenképpen arra enged következtetni, hogy a szezon felénél tartunk, így itt az ideje vetni egy pillantást a csapattársak teljesítményére.

Az eredetileg 23 versenyesre tervezett szezonból eddig 11 hétvégét láthattunk 5 Verstappen-győzelemmel, 4 Hamilton elsőséggel, illetve egy-egy Perez- és Ocon-sikerrel. Bár egyelőre kérdés, sikerül-e mind a 23 versenyt megtartani, miután legutóbb a Japán Nagydíj törléséről született döntés, a nyári szünetnél még sincs alkalmasabb arra, hogy összevessük, az azonos csapatban szereplő pilóták eddigi 2021-es teljesítményét a Hamilton-Bottas párostól kezdve egészen a Schumacher-Mazepin duóig.

 

Mercedes

Ami a versenyeket illeti, Bottas csak Azerbajdzsánba és Ausztriában végzett Lewis Hamilton előtt, de az időmérőkön is 9:2 arányban nyomja le finn csapattársát, akinek idén még a győzelem sem jött össze, ráadásul már háromszor is kiesett.



Red Bull

Itt is elég egyértelmű a helyzet: Verstappen minden tekintetben mexikói csapattársa fölé nőtt eddig, kvalifikáción pedig egyedül Imolában tudott felülkerekedni bajnokaspiráns csapattársán Perez, de ha év végén a Red Bull megszerzi a bajnoki címek egyikét, akkor aligha válnának meg tőle.

 

Ferrari

Itt már valamivel szorosabb a helyzet, hiszen bár az időmérőkön jobban megy a csapattal már harmadik szezonját teljesítő Leclerc, a versenyeken Sainz sokszor a maga javára billenti a mérleg nyelvét, ráadásul a spanyol az összetettbeli pontversenyben jobban is áll, mint a monacói, aki azért többször is megvillant a Scuderiával ebben a szezonban.

 

McLaren

Daniel Ricciardo gyengélkedése mindenképpen meglepetés, arra viszont egyértelműen választ kaptunk 2021-ben, hogy Lando Norris világbajnok alapanyag-e. Időmérős fölényénél már csak a versenyen mutatott dominanciája nagyobb csapaton belül, s az ifjú brit szinte egyedül cipeli a hátán a csapatot a Ferrari elleni harcban a konstruktőri harmadik helyért.

 

Alpine

Fernando Alonso számára kissé nehezen indult a visszatérés, azonban mostanra egyértelműen felvette a ritmust a kétszeres F1-es világbajnok spanyol, igaz, a csapat első győzelmét Esteban Ocon aratta a Hungaroringen, aki egyáltalán nem vall szégyent rutinos csapattársa mellett, sőt egyelőre a legfontosabb mutatókban, még ha csak hajszállal is, de Alonso előtt van.

 

AlphaTauri

Bár sokat vártak az újonc Yuki Tsunodától, egyelőre Pierre Gasly mellett labdába sem rúghat az AlphaTaurinál, első időmérős csapaton belüli diadala továbbra is várat magára, ugyanakkor a japán versenytempója több, mint biztató, ráadásul egy újonc versenyzőnek könnyebben elnézik a hibákat.

 

Aston Martin

A Racing Pointból Aston Martinnál váló istálló teljes megújuláson esett át, még egy világbajnok versenyzőt is meg tudtak szerezni Sebastian Vettel személyében, aki az idpmérőkön nem is okoz egyelőre csalódást, hiszen 7:4 arányban múlja felül Lance Strollt, azonban a versenynapokon pontosan ugyanilyen arányban fordítja a maga javára a dolgokat a kanadai, akit talán ma már a legvérmesebbek sem neveznek fizetős pilótának. Ennek ellenére pontok tekintetében Vettel magabiztos előnyben van csapattársával szemben.

 

Williams

Nicholas Latifi és George Russell megszerezték végre a Williams első pontjait 2019 óta, s bár mindenki azt hitte, ez George Russellnek lesz majd köszönheti, néhány másodperccel mégis Latifi szerezte meg hamarabb a pontokat. Ennek ellenére már második éve nem tudja legyőzni Russellt a kanadai a kvalifikációkon és a versenyeken is csak 3 alkalommal ért előtte célba.

 

Alfa Romeo

A Formula-1 jelenlegi korelnökétől már megszokhattuk, hogy nem az időmérőkön szokott villogni, hiszen itt 4:7 arányban vezet ellene Giovinazzi, a versenyeken azonban már a maga javára fordítja a számokat a finn, igaz pontok tekintetében nem áll jól a svájci-olasz istálló, hiszen a 2007-es világbajnok kétszer annyi pontot gyűjtött, mint az olasz, de ez összesen így is csak három egység…

 

Haas

Günther Steiner előre bejelentette, hogy nem szabad sok jóra számítani idén tőlük, és bizony nem hazudott a csapatfőnök. Pont nélkül állnak a tabella legalján, a két újonc versenyző sem segíti a helyzetüket, az viszont egyértelműen látszik, hogy Nyikita Mazepinnek egyelőre nem sikerült ráérezni a Formula-1 tempójára.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: