Mick Schumacher újonc teljesítményét általában elismerően értékelik, holott nehéz kontextusba helyezni szereplését: csapattársa, Nyikita Mazepin szintén első évét tölti a Formula-1-ben, a német nála egyértelműen erősebben szerepel, ám más istállók versenyzőivel nem lehet összemérni őt, mert a Haas egyértelműen a mezőny végéhez tartozik. Valójában még a csapat sem tudja megmondani, mennyire gyors Schumacher.
„Egyik versenyző nyers tempóját sem tudjuk megítélni, annyira nehéz vezetni az autót” – mondta a The Race-nak Gary Gannon, Schumacher versenymérnöke. „Néha kevesebb leszorítóerőt kell alkalmaznunk a pályahatékonyság érdekében, így nagyon a határra kerülünk. Ezért nyílik ki a különbség egy olyan pályán, mint Silverstone.”
„Nem hiszem azt sem, hogy volt már tökéletes időmérőnk. Úgy vélem, ő folyamatosan fejlődik és próbál közelebb kerülni a tökéletes körhöz. Az elvárás az volt, hogy egy év kell neki a tökéletes kör eléréséhez, ehhez képest gyorsan fejlődik. Például Silverstone-ban nem volt kielégítő az eredmény, mert nem álltunk jól, de neki sikerült minden etapon javulnia. Ha így javul és nem követ el nagy hibákat, akkor a legtöbbet kihozza az autóból. Nehéz nem túlvezetni, ha nagyot akarunk ugrani köridőben, hogy fenyegetést jelentsünk az előttünk levő autókra. Ezért kicsit vissza kell fognia magát, mert ha túlvezeti az autót és hét tizedmásodperccel elmarad, az kudarcba fulladt időmérőnek tűnik” – magyarázta a szakember, hogyan korlátozza az autó Schumachert.
„Ami meglepett vele kapcsolatban, azok a helyzetek, melyeket még korábban nem tapasztalt. A szezon előtt készítettünk egy hosszú tapasztalati listát, amelyet az évek során állítottunk össze Kevin, Romain és a többi versenyző alapján. Ezen a listán mentünk végig vele. Elnyel minden információt, nagyon jó és gyors tanuló. Ha felkészítjük Micket valamire, akkor nagyon jól kezeli azt a helyzetet” – mutatott rá az interjúban Schumacher egyik erősségére.