DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Wolff: A Brit Nagydíjon jön az utolsó fejlesztés

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff bejelentette, hogy a 2021-es konstrukciójukat nem fogják új elemekkel ellátni a két hét múlva esedékes silverstone-i versenyt követően.

A Formula-1 tripla hétvégéje a mostani Osztrák Nagydíjjal fog véget érni és a brackley-i istállónál komoly kérdések merültek fel az idei autó kapcsán. Lewis Hamilton ugyanis a Stájer Nagydíjon kénytelen volt végignézni Max Verstappen győzelmét úgy, hogy meg sem tudta közelíteni a Red Bull pilótáját. A hétszeres világbajnok brit versenyző ezt követően nyilatkozta azt, hogy a csapatának folytatnia kell a W12 fejlesztését, hogy egészen a szezon végéig legyen képes tartani a lépést holland riválisával egészen a szezon végéig

Hamilton ominózus nyilatkozatát követően nem sokkal az Ezüst Nyilak technikai igazgatója, James Allison kijelentette, hogy tovább fogják fejleszteni az idei autójukat. Mindezt annak ellenére tette, hogy Wolff korábban már vázolta a Mercedes fejlesztési stratégiáját és abban nem szerepelt a 2021-es konstrukció továbbfejlesztése.



A 49 éves osztrák csapatfőnök ehhez képest nemrégiben egy 180 fokos fordulatot vett és a mostani interjújában már azt mondta, hogy a csapata egyik utolsó fejlesztését a Brit Nagydíjon láthatjuk majd.

„Ezt követően nem fogunk többet dolgozni az idei autónkkal a szélcsatornában” – mondta Wolff a Sky Sports F1-nek. „Nem lesznek drasztikus változások a W12-n. Silverstone-ban még be fogunk vetni egy fejlesztési csomagot, azonban ezek az újítások már régóta a gyárunkban készülnek.”

Ugyan a Red Bull a legutolsó négy versenyen nem talált legyőzőre, a Mercedes számára még az egyéni és a konstruktőri bajnokság megnyerése sem lehetetlen küldetés. Verstappen 18 ponttal előzi meg Hamiltont az egyéniben, amíg a gyártók versenyében a brackley-i istállónak 40 pont a hátránya a Milton Keynes-i riválisukkal szemben.

Wolff szerint „nincs szükség tovább motiválnia az embereit” ebben a kiélezett bajnoki küzdelemben és a csapata „a balszerencsés pillanatok miatt” áll a kelleténél hátrébb mindkét bajnokságban

„Valtteri is végezhetett volna másodikként Monte-Carlóban, akkor pedig közelebb lennénk a konstruktőrök között. És Max bakui problémája után Lewis nyerhetett volna, így az egyéni is lehetne teljesen nyitott. Így változhatnak a viszonyok hétvégéről hétvégére” – vázolta fel Wolff, mennyire más képet is mutathatna a világbajnokság.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: