DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Miért nézegette Vettel ennyire Schumacher autóját?

A múlt hétvégi Francia Nagydíj után a négyszeres világbajnok elég alaposan átnézte Mick Schumacher versenyautóját. Sokan nem értik, miért zajlott le az a jelenet, most azonban kiderült az oka.

A tavalyi Formula-2-es bajnok és Sebastian Vettel jó kapcsolata mindenki számára ismert. Utóbbi nagy tisztelője volt Schumacher édesapjának, példaképként tekintett a hétszeres világbajnokra, Mick számára pedig egyfajta mentorrá vált. A francia futam leintése után viszont érdekes dolgok történtek, az Aston Martin versenyzője ugyanis elég tüzetesen megvizsgálta a Haas autójának pilótafülkéjét.

Erről a Formula-1 hivatalos közösségi oldalain is megjelentek videók, melyeken egyértelműen látszik, hogy Schumacher hívta oda versenyzőtársát, ám az nem derült ki ennyiből, hogy mi is lehetett a probléma. A Stájer Nagydíj előtti első sajtóeseményen azonban kiderült, hogy az üléspozícióról volt szó.

„Alapvetően a szezon eleje óta nagyon görbe pozícióban ülök, mintha az ülés középen lenne, én pedig nem vagyok egyenesben. Igazából már korábban is beszéltünk erről, de most megragadtam az alkalmat, hogy megmutassam neki, kizárólag az ülésről volt szó” – mondta Schumacher a Stájer Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján, melyen online formában a Formula.hu is részt vett.



A beszélgetés elég humoros fordulatot vett, mikor a Haas versenyzője arról beszélt, hogy Vettel korábban azt a tanácsot adta neki, hogy törje el az ülését, hiszen így gyorsabban kap majd egy újat. A négyszeres bajnok erre szintén vicces kedvében reagált. „Egy hét alatt nehéz lett volna új ülést szereznie, szóval ne kövessétek a tanácsomat!”

Vettel szerint ez egy teljesen természetes dolog, hogy megbeszélik az ilyesmit egymás között. 

„Ez egy nagyon egyszerű dolog, én sok évet eltöltöttem már a versenyzéssel, a múlt héten pedig az ülésről beszélgettünk” – tette hozzá.

Schumacher egyébként kifejtette, hogy tervben vannak változtatások ezzel kapcsolatban. Mint elmondta, a számára aszimmetrikus pozíción lehet változtatni, de ez több időt vesz igénybe.

„Nem olyan rossz dolog ez, mint ahogyan azt sokan gondolják. Ez egy kis kényelmetlenség, amihez a junior kategóriákban már hozzászoktam. Hogy őszinte legyek, ez semmilyen szinten nem zavar vezetés közben. Olyan probléma ez a számunkra, ami most másodlagos. Inkább csak arról van szó, hogy megpróbálunk mindent előkészíteni a hétvégére, viszont most másra kerül majd a hangsúly, ahelyett, hogy olyasmire pazaroljuk az időnket, ami annyira nem befolyásol minket.”

A Haas istállója továbbra is a mezőny végén vergődik, ez pedig aligha fog megváltozni már a szezon során. Van tehát fontosabb dolguk is, ettől függetlenül a tökéletes üléspozíció kérdésére is visszatérnek majd az idei év során.

„Vannak terveink ezzel kapcsolatban, a nyári szünet után biztosan visszatérünk majd valami olyasmivel, ami jobban középpontban van. A szezon elején már elég sokat dolgoztunk ezen és eljutottunk egy olyan pontig, ami elég kényelmes a folytatáshoz, ezért hagytuk abba a munkát” – zárta gondolatait Schumacher.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: