DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A Pirellit frusztrálják a kritikák

Az F1 hivatalos gumibeszállítója elismerte, az Azerbajdzsáni Nagydíjat követő médiafigyelem kellemetlenül érintette őket. Azon voltak, hogy minél hamarabb megoldják a problémát.

Jelentős konfliktust okoztak az F1-en belül az Azerbajdzsáni Nagydíjon történt esetek, egészen pontosan Lance Stroll és Max Verstappen kísértetiesen hasonló defektje. Mindkét pilóta bal hátsó kereke a célegyenesben robbant fel, ami után az olasz gyártó komoly kritikák össztüzébe került. Mario Isola elárulta, ezek rosszul érintették a márkát, de ő végig arra koncentrált, hogy megoldja a helyzetet. Vizsgálataik alapján arra jutottak, hogy a gumik minőségével nem volt probléma, viszont az érintett csapatok trükköztek a guminyomással. Ez olaj volt a tűzre.

71gcymn0b5g5h2ovikt5_lg



„Nem az én dolgom eldönteni, hogy a csapatok átlépték-e a határokat. Hogy frusztráló-e a helyzet? Időnként számomra az, Baku óta viszont a Pirelli teljes csapatának az. Az volt a legfontosabb célom, hogy megtaláljuk a defektek okát, és Franciaországba úgy érkezzünk, hogy garantálni tudjuk a biztonságot. Sok dolgot olvastam a médiában, nem volt mind kellemes, de ez van. Én arra fókuszáltam, hogy megtaláljuk a hiba okát” – árulta el a márka motorsportért felelős vezetője.

Isola arra a kérdésre nem válaszolt, hogy a szóban forgó csapatok pontosan hogyan trükköztek a guminyomással. Szerinte egyébként az istállókon is múlik, hogyan teljesítenek a Pirelli keverékei a versenyeken, hiszen a gyártó tőlük kap adatokat.

„Ezt a csapatoktól kell megkérdezni. Néhány éve abban egyeztünk meg, hogy minden istállótól adatokat, szimulációkat kapunk, amelyek alapján következtetéseket vonunk le, és irányokat határozunk meg. Akárhogy is, azokra az adatokra kell hagyatkoznunk, amikkel a csapatok szolgálnak. Azt nem tudjuk, mit csinálnak és mit nem csinálnak a csapatok” – idézte őt a PlanetF1.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: