DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Horner Wolffról: Én nem savaznám a csapatomat

A Mercedes osztrák csapatfőnöke az utóbbi versenyeken látott gyenge teljesítmény miatt nyilvánosan „égeti” a beosztottjait, amivel Christian Horner nem tud egyetérteni.

Sorozatban a második versenyen szerepelt le a korábban még érinthetetlennek tartott Mercedes F1-es istállója, aminek Monacóban egy hetedik, Bakuban pedig egy tizenkettedik helyezés volt a legjobb eredménye. Utóbbi versenyen tovább tetézte a csapat problémáját, hogy Lewis Hamilton a piros zászlót követő újraindítás során egy pillanatra a vezetést is átvette Sergio Pereztől, ám egy véletlenül aktivált beállítás miatt nem tudott elfordulni az egyes kanyarban, így visszaesett a mezőny végére. Toto Wolff csapatvezető ezt követően a sajtó előtt öntötte szavakba csalódottságát. „Összességében nem csak az incidens frusztrál. Nem feleltünk meg a saját magunk által meghatározott elvárásoknak. Közösen, együtt – Lewis, a mérnökök, én magam, a csapat egyetlen tagja sem” – fogalmazott.

horner-portre-20201



A rivális istálló vezérét, a Red Bullt képviselő Christian Hornert meglepte Wolff viselkedése, akit „fújtatónak” nevezett. „Sosem fél nyilvánosan savazni a csapatát, amivel én nem értek egyet. De ez az ő joga” – idézte Hornert a Motorsport.

Bár a futamot és a világbajnokságot is vezető Max Verstappen defekt miatt kiesett az Azerbajdzsáni Nagydíjról, Perez a lepattanót kihasználva behúzta a futamgyőzelmet, így a konstruktőri tabellán nőtt Red Bull előnye. Horner most arra koncentrál, hogy a csapata mindenből kihozza a maximumot.  „Úgy tűnt, ennél nagyobb kárt tudunk tenni, de a legjobbat kell kihoznunk a lehetőségeinkből” – magyarázta Horner, aki szerint a Verstappent ért esetek dönthetik el a vb-cím sorsát. „Max a leggyorsabb körrel 10-11 pontot hozzáadhatott volna az előnyéhez, így 15 egységgel vezethetne. Még így is van 4 pont előnye, de a verseny egy szakaszában úgy tűnt, 21 lesz a hátránya, ha Lewis behúzza a győzelmet. Szóval ez folyamatosan ingadozik, és szerintem ez mindaddig így lesz, amíg az autók teljesítménye ennyire egyforma marad. Ennek nagyon izgalmas a részese lenni, a csapatban mindenkit új energiákkal tölt fel” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: