Továbbra is óriási lépésnek tartja Christian Horner azt, hogy csapata jövőre már motorokat is fog gyártani a Formula-1-es autók mellett, méghozzá ugyanott, Milton Keynes-ben. Horner most az AutoCarnak adott interjút a témában és ott is kihangsúlyozta, hogy rajtuk kívül csak a Ferrari csinálja azt, hogy mindent "egy tető alatt" végez - ezt azért hangsúlyozza, mert a Mercedesnél a két gyárat (az autót és a motort tervező, építő részlegeket) negyven kilométer választja el egymástól, míg az Alpine esetében az autót Angliában, a motorokat viszont Franciaországban csinálják.
Horner azt is hozzátette, hogy ez egy "tökös" döntés volt a részükről és kicsit a körülmények kényszerítették bele őket ebbe, de vállalták a rizikót és nekivágtak a munkának. A terveik szerint jövő áprilisra már működőképes rendszerük lesz motorgyártás és motorfejlesztés terén. Azt nem titkolta, hogy a Mercedestől elcsábított mérnökökkel épített motorszakértő csapatukat nem feltétlenül a mostani erőforrásokra akarják használni (bár természetesen a befagyasztás ellenére itt is lesz munka), hanem a következő, talán 2025-től induló érára akarják összegyúrni a társaságot.
Mint mondta, a Honda minden segítséget megad nekik, de így is nagyjából ötven millió eurós beruházásról beszélünk, mire a semmiből beszereznek és felépítenek mindent, ami a motorrészleghez kell. Most már nagyon várják, hogy végre saját gyártású motorjaik legyenek, egyre jobban izgatja őket a projekt.
"Ez most betölti azt az űrt, ami évek óta az Achilles-pontunk volt már a Honda érkezésééig: nem mi irányítottuk a saját sorsunkat" - mondta Horner. "Nagyon hasznosak vagyunk az F1-nek, mert odáig fejlődhetünk, hogy más csapatokat is elláthatunk motorokkal, ha esetleg jönnének újak és egy olyan független motorgyártó, mint a Red Bull Powertrains elég vonzó ötlet a Liberty számára" - tette hozzá a csapatfőnök, aki azt is kiemelte, hogy nekik van két F1-es csapatuk, van egy pályájuk, most lesz saját motorjuk, minden juniorkategóriában ott vannak, utánpótlást képeznek, szerinte nincs még egy olyan cég, aki ennyire mélyen és ilyen magas szinten benne lenne az autósportban.