Szívfájdító pillanatokat élt át hazai Formula-1-es versenyhétvégéjén Charles Leclerc, aki szombaton a pole-pozíciót megszerezve élete első monacói futamgyőzelmére pályázott. Némi izgalmat okozott, hogy a pilóta a leggyorsabb Q3-as kört megfutva a falnak csapódott, így kérdéses volt, szükség lesz-e a sebességváltó cseréjére, és megtarthatja-e az első rajthelyet. A Ferrari szombat éjszaka alaposan átvizsgálta és ez alapján menetkésznek nyilvánította az autót, de Leclerc reményei ennek ellenére szertefoszlottak, amikor vasárnap a rajtrácsra kivezető körön valami hibát észlelt, így kénytelen volt kiállni. Azt gondolhattuk, hogy a ki nem cserélt sebességváltóval volt a gond, de kiderült, hogy nem ez a helyzet.
Az F1 hivatalos weboldalának nyilatkozva a Ferrari egyik képviselője elárulta: a csapat hazaszállította Maranellóba az autót, ahol ismét átvizsgálta, és arra jutott, hogy a baleset következtében megrepedt a kardántengely. Mivel az istállók számára szombatról vasárnapra csak korlátozott idő áll rendelkezésükre az átvizsgálásra, ezért egy ilyen jellegű ütközésnél ezt az alkatrészt nem szokták megnézni. Mint kiderült, meglepte őket a jelenség, mert ezelőtt sosem találkoztak olyan esettel, hogy egy ilyen jellegű ütközés során a kardántengely sérült volna.
A kiesésért eredetileg okolt sebességváltó a forrás szerint használható, de mivel Leclerc nem ért célba a versenyen, ezért a csapat azt büntetlenül kicserélheti.