Kellemes tavaszi időjárás várt a mezőnyre a hercegségben csütörtökön megrendezett délutáni szabadedzésen. 21 °C-os levegő mellett meglepően meleg, 50 °C aszfaltra hajtottak ki a pilóták. A helyiek nagy örömére megoldódott Charles Leclerc váltóhibája, így a monacói pilóta gond nélkül teljesítette a 60 perces felkészülést.
Az idő és a vonalvezetés rövidsége miatt szinte másodpercek alatt jelentős forgalom alakult ki a pályán, ahol az első perceket követően egy ritkán látott helyzet alakult ki: a két világbajnoki aspiráns, Max Verstappen és Lewis Hamilton ezredmásodpercre azonos kört futott (1:13,499), amibe akár azt is beleláthatnánk, mennyire kiélezett a két pilóta közötti küzdelem. A hőmérséklet emelkedésével és a folyamatos forgalommal egyre javult a pálya tapadása, de még mindig messze van egy épített pályáétól. Verstappen és Yuki Tsunoda is alulkormányzásra panaszkodott, az első gumikat nehezen bírták munkára. Ebből fakadóan a japán 18 perc elteltével egy hibát követett el, az egyik hátsó kerekével érintette a falat, ami miatt bokszba hívták, és a leintésig ki sem engedték.
35. körben egy rövid sárga zászlós fázist idézett elő Nicholas Latifi, aki túl szélesen fordult a hajtűkanyarban, és az egyre közeledő falat egy állóra fékezéssel védte ki. Tolatással oldotta fel a kanyarban kialakult blokádot. Az élen az első 30-35 percben a két élcsapat pilótái közül Lewis Hamilton, Max Verstappen és Valtteri Bottas is járt, de aztán jöttek a Ferrarik. Leclerc hazai pályán az élre állt, Carlos Sainz pedig mindössze egyetlen tizedmásodperccel zárt mögötte, ami több, mint biztató forma a vörösöktől.
Ígéretes köröket teljesített az Aston Martinnal Sebastian Vettel, aki végre ismét a régi énjéhez hasonló formát mutatott. A német annak ellenére kitartóan követte a csapatával előre megbeszélt programot, hogy a szemét körökön át szúrta valami. A hibájától eltekintve meg kell említenünk Nicholas Latifit, valamint a sokat kritizált Nyikita Mazepint is. A kanadaiszázadmásodperceken belül zárt George Russell mögött, az orosz pedig meg is előzte csapattársát, Mick Schumachert. Az Alfa Romeo is elégedett lehet a 9. és 11. helyezéssel.
A német számára kellemetlenül zárult a gyakorlás: az utolsó percekben alakult át mozgó akadállyá az autója, miután az Massenet-kanyarban nem tudott megfelelő mennyiségű tapadást átvinni az aszfaltra, így a jobb hátsó kerekével csúnyán a szalagkorlátnak csapódott. A Haas defektet kapott, és lassú tempóban vánszorgott a bokszutca felé, de csak az alagutat követő sikánig jutott el, ahol a bukótérben leparkolt. A versenyirányítás piros zászlóval megszakította a szabadedzést, ami így öt perccel korábban véget ért.
A szabadedzés végeredménye: