DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
F1

Russell már megint majdnem pontot szerzett

Bár csak a 14. helyen ért célba, az eredmény semmit nem mond el George Russell Spanyol Nagydíjáról, hiszen a Williamsszel egészen a végsőkig harcban volt a pontszerzésért.

A tavalyi Szahíri Nagydíjon történt mercedeses beugrása óta már nem első F1-es pontjaiért, viszont továbbra is első williamses pontjaiért küzd a mezőnyben Russell, aki továbbra is olyasvalaki látszatát kelti, mint aki erőn felül teljesít a mezőny utolsó hat pozíciójához méltó autóval. A brit eddig idén mind a négy időmérőn bejutott a Q2-be, és a versenyeken is többször közel állt már a pontszerzéshez. A Spanyol Nagydíj hajrájában némi meglepetésre tűnt fel a neve a 11. pozícióban, ahol Fernando Alonsót támadta az utolsó pontot érő helyért, ám aztán egy szempillantás alatt füstbe mentek ezen nagyratörő tervei. 

russell



„Elégedettnek kell lennünk a mai munkánkkal” – mondja a történtek ellenére is Russell a Williams futam utáni közleményében. „Az autó jónak érződött a versenyen, és én is magabiztos voltam, még ha az eredmény nem is tükrözi mindezt, hiszen a 15. helyről rajtolva a 14. lettem. Egykiállásos taktikán voltunk, míg a körülöttünk lévők kétkiállásoson. Fernandót próbáltam megelőzni, a mögöttem érkezők azonban sokkal gyorsabb, friss lágy gumikon haladtak. Amint az egyikük megelőzött, mindannyian elmentek mellettem” – utalt az 59. körben történt megroppanás nyomán Lance Stroll, Kimi Raikkönen, Pierre Gasly és Sebastian Vettel előzésére.

„A gumik a határon voltak, az autó a határon volt és én is a határon voltam. Ez a legtöbb, amit kihozhattunk ebből, és örülök, hogy ezt a stratégiát választottuk, mivel legalább esélyt teremtett számunkra. Rendkívül közel álltunk egy ennél sokkal jobb eredményhez, de remélhetőleg lesznek még ilyen versenyhétvégéink. Remek munka volt, hogy önerőből ilyen csatákba bonyolódhattunk.”

Az autó teljesítményéért felelős főmérnök, Dave Robson Russell törekvéseiben megerősítést lát arra, hogy ne adják fel az idei autó tökéletesítését.

„A lágy gumikon George el tudott húzni az üldözőktől, így elkerülve egy sor kék zászlót. Később pengeélen táncolva próbálta életben tartani a gumijait, támadni Alonsót és védekezni a hátul érkezőkkel szemben. Végül ez lehetetlen feladatnak bizonyult, de elégedetten láttuk, hogy képesek voltunk harcolni és felküzdeni magunkat egy erős pozícióba. A 10. hely ismét fájdalmasan közel volt, de ez csak tovább fokozza az étvágyunkat és a motivációnkat, hogy mindent beleadjunk az FW43B fejlesztésébe a szezon hátralévő részében” – összegzett Robson.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: