DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Brundle: Büntessenek DRS-korlátozással

Érdekes ötletet vetett fel az egykori F1-es pilóta, aki szerint a pályaelhagyásokat a DRS-használat korlátozásával kellene büntetni a Formula-1-ben. Szerinte ez nagy visszatartó erő lenne.

Az idei F1-es szezon egyik legforróbb beszédtémája a versenypályák határai és azok be (nem) tartása. A szezonnyitó Bahreini Nagydíj óta minden versenyhétvégén problémaként merül fel, pontosan mely kanyarokat meddig lehet kiszélesíteni, és ezeket mennyire figyeli szigorúan az FIA. Csak Max Verstappen egy potenciális futamgyőzelmet (Bahrein], egy pole-pozíciót (Imola) és egy leggyorsabb körért járó pontot (Portimao) bukott azért, mert egyes kanyarokat néhány centiméterrel szélesebben vett be. Szinte kivétel nélkül olyan kanyarokban probléma ez, ahol a rázókő mögötti területen az old school sóderágy és fű helyett aszfalt található, így a pilótákat fizikailag semmi sem bünteti egy-egy pályaelhagyás alkalmával. További olaj a tűzre, hogy az FIA Bahreinben például egy hétvége alatt többször módosított egyes pályaszakaszok határain, tovább bonyolítva a helyzet átláthatóságát.

 f1-imola-3way



Az egykori F1-es pilóta, Martin Brundle érdekes ötletet vetett fel ennek megoldására. Szerinte más versenyszériákhoz hasonlóan szigorúan kellene büntetni az ilyen megmozdulásokat. „A Le Mans-stílusú sportautózásban brutálisan betartatják a pályahatárokat, a pilóták pedig ehhez alkalmazkodva vezetnek” – fogalmazott a Sky Sports szakértője, aki egyik barátja, Jonathan Palmer versenypályáját hozta fel példának. „Ha ott valaki szélesen kanyarodik és csal, a motor visszavesz az erejéből. F1-es tempónál ez veszélyes lehet, de például néhány kör erejéig elvehetnék a DRS-aktiválási lehetőséget, habár ez a verseny vége felé nem jelentene számukra problémát. Azon gondolkozom, nem kellene-e eleve korlátozni, a pilóták egy versenyen hányszor használhatják a hátsó szárnyat védekezésre és támadásra. Vasárnap a DRS annak ellenére volt túl erős a célegyenesben, hogy 120 méterrel megrövidítették a szakaszát.”

Ám Brundle saját véleménye ellen is hozott fel érvet: a hatékonyan működő DRS-nek hála láttunk néhány bátor előzést a célegyenes végén. „Lehetőséget teremtett néhány vakmerő előzésre az egyes kanyarban, külső íven. [Lewis] Hamilton így előzte meg két riválisát, és szerezte meg 97. futamgyőzelmét” – idézte őt a PlanetF1.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: