A 2021-es Formula-1-es szezon eddigi meglepetése Norris, aki Szahírban, Imolában és Portimaóban is a legeredményesebb tudott lenni a Mercedes és a Red Bull versenyzőit leszámítva. A 21 éves brit egy 3., egy 4. és egy 5. helyet szerzett eddig idén, így 37 pontjával a bajnoki tabella harmadik helyén tanyázik – csak Lewis Hamilton és Max Verstappen áll előtte, ám Valtteri Bottast öt, Sergio Perezt pedig tizenöt egységgel előzi meg jelenleg.
Bottas és Perez számára nem alakult hibátlanul a szezonkezdet, ám Andreas Seidl, a McLaren csapatvezetője úgy véli, ha a tendencia folytatódik, vagyis az élcsapatok versenyzői pontokat hullajtanak, Norris lehengerlő formája pedig kitart, akkor a McLaren akár lassabb autójával is végig belezavarhat a nagy négyes dolgába.
„Esély mindig van” – idézi Seidlt a Motorsport. „Az a legfontosabb, hogy Landóval együtt hétvégéről hétvégére hozzuk az eredményeket. Az egyenletes forma és a teljesítmény lesz a kulcs, ha a pontversenyben meg akarjuk előzni azokat az autókat, amelyek papíron, meg egyébként a valóságban is egyértelműen gyorsabbak nálunk.”
„De ha nem állunk le az autó fejlesztésével, Lando pedig továbbra is azt nyújtja, amit az első három versenyen csinált, akkor folyamatosan nyomást gyakorolhatunk az előttünk állókra, ezáltal pedig további lehetőségeink adódnak arra, hogy előttük érjünk célba a versenyeken. Egyúttal persze realisztikusnak is kell maradnunk. Ha ezek a srácok összekapják magukat minden hétvégére, akkor egyszerűen el kell fogadnunk, hogy még nem vagyunk az ő szintjükön.”
Norris az eddigi három futamból a legutóbbi, portugáliai fordulón tudta a legmeggyőzőbben felülmúlni nagyra tartott csapattársát, az új közeggel és az autóval még ismerkedő Daniel Ricciardót, Seidl pedig nem is talált kivetnivalót a brit versenyében.
„Portugáliában folytatta azt, amit az előző két versenyhétvégén láthattunk tőle” – mondta a német szakember. „Teljesen eggyé vált az autóval és a csapattal. Szerintem ismét mesteri versenyt futott, szép előzési manővereket végrehajtva. Folyamatosan tájékoztatta a mérnökeit a helyzetről, hogy sikerre tudjuk vinni a gumistratégiánkat – úgy érzem, minden egyes másodpercben kontroll alatt tartotta a versenyt.”