Imolában tovább gyűrűzik a Formula-1 2021-es aerodinamikai szabályai miatt kialakult ellentét. Az FIA a biztonság növelése és az egyre gyorsuló autók megzabolázása érdekében tavaly előirányozott egy szabálycsomagot, ami többek között a padlólemez és a diffúzor teljesítményét vetette vissza, ezáltal lassította a 2021-es mezőnyt. A csapatok többsége körönként nagyságrendileg egy másodpercet veszített ezzel, ám a Mercedest és az Aston Martint az autóik eltérő felépítése miatt ennél is nagyobb mértékben érintette a módosítás. Különösen utóbbi istálló csapatvezetője, Otmar Szafnauer emelt hangot a történtek miatt, aki most jogi úton próbál meg fogást találni a szabálymódosításokon.
A Motorsport arról írt, hogy Szafnauer két dolgot kifogásol: Egyrészt, hogy az FIA részéről helyes volt-e a biztonság növelésével magyarázni a szabálymódosításokat, miközben a Pirelli is dolgozott ennek megoldásán (a biztonsági kockázatot a tavaly látott váratlan defektek jelentették). Másrészt pedig, hogy az F1-nek, mint a kereskedelmi jogok tulajdonosának joga volt-e beleszólni olyan szabálymódosításokba, amiket a biztonság növelése érdekében hoztak.
Szafnauer szerint utóbbi esetben kizárólag az FIA dönthetett volna a szabálymódosításokról, hiszen pontosan ez a szervezet feladata. A csapatfőnök elárulta, szeretne beszélni az FIA képviselőivel, és abban reménykedik, hogy valamilyen módon sikerül kárpótolni a nagyobb hátrányt elszenvedett csapatokat.