A Liberty Media a Nielsen Sports elemzőcéggel készíttetett felmérést, ami érdekes eredményekkel zárult. Ami nem meglepő, hogy a Netflix által tető alá hozott Drive to Survive és az esportok növekvő népszerűségének köszönhetően az utóbbi néhány év során növekedett az F1 követőbázisa. A legnagyobb kiugrást a 16-35 éves korcsoportban észlelték, közöttük 77%-os növekedés történt. A fenti korosztály 2020 elején az F1 követőinek 40%--át tette ki, idén azonban ez a szám 46%-ra rúgott.
„Az F1 folyamatosan profitál a 16-35 év közötti korosztályt megcélzó stratégiájából. A mezőny közösségi médiát használó tagjai, mint például Lando Norris olyan új felületeken segít vásárlókat elérni, mint a Twitch és a Youtube. A Netflix Drive to Survive-ja mellett e platformok használatával az F1 hatékonyan változtatja a sport újoncait elkötelezett rajongókká” – nyilatkozta a Nielsen Sports nevében Tom McCormack, aki szerint a fenntarthatóság, a sokszínűség és a #WeRaceAsOne kampánya is megkapó a fiatalabbak között.
A Nielsen Sports a fentiek mellett arra jutott, hogy az F1 számára tíz kulcsfontosságú országban, Brazíliában, Kínában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Oroszországban, Dél-Koreában, Spanyolországban, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban összesen 77 millió fővel nőtt a széria nézettsége. A versenyszéria kutatásért és analitikáért felelős igazgatója, Matt Roberts úgy fogalmazott, a fenti elemzés fontos tanulságokkal szolgált számukra.
„A növekvő számadatok bátorítóak és megerősítik az F1 pozícióját a világ egyik vezető sportjaként. Különösen a 16-35 éves korosztályban látott növekedés bizonyítja, hogy az F1 digitális, közösségi és esport-programok iránti elkötelezettségének mérhető hatásai vannak” – idézte őt a PlanetF1.
Miközben a világ számos táján növekszik, Magyarországon évről évre csökken a száguldó cirkusz nézettsége: a legnépszerűbb versenynek számító Magyar Nagydíj nézettsége hat év alatt a felére zuhant.