Tavaly ősszel rázta meg a Formula-1 világát a Honda, amikor bejelentette, hogy a 2021-es versenyszezon végén befejezi a királykategóriás sportprogramját, és kivonul a szériából. A Red Bull és fiókcsapata, az AlphaTauri előtt egy csapásra vált bizonytalanná a jövő, ám az alakulat végül úgy döntött, saját maga veszi kezébe az erőforrások gyártását és üzemeltetését. A Honda ebbe belement, így a következő évtől a szóban forgó két istálló márkajelzés nélküli japán erőforrásokkal áll majd rajthoz, ami Masashi Yamamoto ügyvezető igazgatónak bevallottan rosszul esik.
„Meghatároztuk az irányt a Red Bull-lal, most azon részletek kidolgozásán van a sor, hogy a Honda a következő évtől hogyan tudja támogatni a programot. Ezen még dolgozunk. Személy szerint annak örülök, hogy a következő évtől legalább egy olyan dologgal rendelkeznek, amit mi fejlesztettünk. A rendelkezésre álló eszközökkel szeretnénk őket támogatni annak érdekében, hogy világbajnoki címekért harcolhassanak. Vegyes érzésekkel fog eltölteni egy olyan autó látványa, amit Honda-erőforrás hajt, de a név nem jelenik meg rajta. Az autó szíve Honda, de valójában nem az!” – fogalmazott Yamamoto.
A Honda addig is azonban mindent belead a fejlesztésekbe, ami megmutatkozik a pályán: a szezonnyitó Bahreini Nagydíj alapján a Red Bullt tartják a mezőny legjobb autójának, így a szövetség számos idei győzelemben bízik.
„2015 óta temérdek tapasztalatot gyűjtöttünk össze, szóval bíztam a mérnökökben, hogy képesek lesznek erre. Realistán nézve nagyon nehéz lesz minden versenyt megnyerni, minden pályán erősnek lenni, de nagyon jó a Red Bull-lal a kommunikációnk arról, hogy bizonyos pályákon nyernünk kell. A többi helyszínen arról kell gondoskodnunk, hogy legalább dobogós helyezést szerezzünk” – idézte Yamamotót a crash.net.