DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Wolff: Hamilton már érzi Russell közeledtét

Mint két nemesvad, úgy szimatolgatja egymást Lewis Hamilton és George Russell, így látja legalábbis a helyzetet a Mercedest irányító Toto Wolff, akit a riválisok által gerjesztett pletykák továbbra sem érdeklik.

Persze ha valamelyik csapatnál nem okoz fejfájást a pilótafelállás, az éppen a Mercedes, ahol Hamilton és Valtteri Bottas 2017 óta viszonylag békésen működnek együtt és szerepelnek erősen, de elkerülhetetlenül közeleg a váltás ideje. Van rá esély, hogy Hamilton az év végén kiszáll az F1-ből, de ha nem tesz így, a Mercedesnek akkor is egyre sürgősebb lesz, hogy három év után valamilyen előrelépési lehetőséget adjon saját nevelésű pilótájának, a jól teljesítő, de eddig a Williamsnél a pontszerzésre is esélytelen Russellnek.

hamilton russell



Az osztrák Österreich napilap kérdezte a jövőbeli versenyzői tervekről Wolffot, annak fényében, hogy értesülésük szerint Hamilton és Russell nem igazán vannak beszélőviszonyban egymással.

„Erről most hallok először” – felelte Wolff. „De a versenyzők jelentik jelenleg a legkisebb aggodalmamat. Azt viszont el tudom képzelni, hogy kettőjük között van valamiféle rivalizálás, hiszen a nagy versenyzők mindig megérzik, ha egy új kihívó közeleg, George pedig ezt az új generációt képviseli.”

A Bahreini Nagydíj hétvégéjén a Mercedes körüli pilótapletykát Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója robbantotta ki, amikor elejtette a mondatot, miszerint ő Russellt és Max Verstappent vízionálja 2022-re a Mercedes üléseibe. Wolff azonban most sem kíván belefolyni ebben a szerinte alaptalan találgatásba. „Brown ugyanolyan, mint Christian Horner: szeret sületlenségeket terjeszteni. Gondolom, ezzel most fel akart zárkózni a szintjére, de engem ez hidegen hagy” – szúrt oda egyszerre a mclarenes és Red Bull-os rivális kollégájának is a Mercedes csapatvezetője.

A címvédőknek egyelőre az idei forma miatt is van bőven elég aggódnivalójuk, hiszen az új aerodinamikai szabályok az alacsony hasmagasságú autókat – mint amilyen a W12 is – érintették a legérzékenyebben, a szezonnyitó alapján pedig a Red Bull beérte őket az erősorrendben.

„Egyértelmű, hogy milyen hátrány ért minket az új szabályok miatt, ezt nem lehet visszaszerezni. A feladatunk most az, hogy a rendelkezésünkre álló lehetőségekkel maradjunk versenyképesek. De ehhez még jobban meg kell értenünk az autónk működését” – mondta erről Wolff, akinek csapata szorosan, de ezzel együtt is megnyerte a Bahreini Nagydíjat.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: