DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Horner: Következetességre lenne szükség

A Red Bull csapatfőnöke szerint az nem állja meg a helyét, hogy az F1-es Bahreini Nagydíjon a Mercedes sokáig használhatta a pálya egyik tiltott szakaszát, Verstappen viszont nem előzhetett rajta.

Megosztó végeredménnyel zárult a Formula-1 2021-es szezonjának első nagydíja, amelyen óriási küzdelem során Lewis Hamilton szerezte meg a győzelmet Max Verstappen előtt. Győzelmét azért vitatják sokan, mert a pilóta a verseny első felében a pálya négyes kanyarjának külső oldalát olyan módon fordította saját hasznára, hogy az az FIA szombati döntése alapján szabálytalannak minősült volna. A futam utolsó köreiben a győzelemért harcolva Verstappen pontosan ugyanezen a szakaszon szélesítette ki a kanyart, miközben megelőzte Hamiltont, amire a versenyirányítás azonnal visszautasította a pilótát Hamilton mögé. Sokakban felmerült tehát, hogy akkor ezek alapján az egyenlők között vannak-e egyenlőbbek. Christian Horner szerint ez úgy sem állja meg a helyét, hogy végül figyelmeztették a Mercedest, hogy kizárást kockáztatnak.

 ham-ver-20211



„A pályahatárok mindig vitás témák lesznek, de szükség van a következetességre. Nem mondhatják, hogy a versenyen használható, előzni viszont nem lehet rajta. Legyen igen vagy nem” – reagált a történtekre a Red Bull csapatfőnöke, aki szerint körönként tizedmásodpercet érhetett a Mercedes számára a pálya kiszélesítése. 

Ha rajta múlik, Verstappen inkább Hamilton előtt marad, és elfogad egy ötmásodperces büntetést, Horner szerint nem volt garancia, hogy ekkorát kap a kihágásért. „Utasítást kaptunk a versenyirányítástól, hogy azonnal adjuk vissza a pozíciót. Frusztráló volt, mert Lewisban pont annyi maradt, amennyi elég volt a verseny végéig. Nem garantálhattunk volna, hogy elég lesz egy ötmásodperces előny, ha egyáltalán ilyen büntetést kap. Ez volt a helyes döntés.”

A stratégiának vasárnap kulcsszerepe volt a két csapat között, és csekély különbségek döntöttek. „A Mercedes versenytempója az elején nagyon erős volt, nem tudtunk elhúzni előlük. Max nem tudott két másodpercnél távolabb kerülni Lewistól. Aztán nyilván az alávágás érdekében korán kimentek a bokszba, és megszerezték a vezetést. A futamra egyértelműen két kiállással készültünk. Ők az utolsó kiállásukat is korán elvégezték, mi tíz körrel később jöttünk ki, így jobb gumink volt az utolsó etapon, de Lewisban volt elég, hogy kitartson. Nehéz így veszíteni. Egy ponton megszereztük a vezetést, de a négyes kanyar túl széles lett, ezért szóltunk Maxnek, hogy azonnal adja vissza a helyezést. Nehéz ez, de sok pozitívumot viszünk magunkkal.”

Zárásképp Horner Verstappen műszaki hibájára is kitért, ami a hajtáshoz volt köthető. „Úgy sejtjük, hogy a verseny korai szakaszában a differenciálművel volt gondja, ami az egyes szektorban hátrányba hozta a Mercedeshez képest. Ezt ki kell vizsgálnunk, mert a pálya ezen részén egyértelműen nem volt elégedett” – tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: