DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 20. péntek
F1

Haas: Még egy fejlesztés, aztán kifújt

Az amerikai kiscsapat az F1-es szezon második fordulójára készül egy kisebb fejlesztési csomaggal, többet nem foglalkozik az idei autóval. Kiderült, ennek ellenére a csapat miért várja az idényt.

Év elején bejárta az F1-es szaksajtót a hír, miszerint a Haas istállója szokatlanul korán, már a szezonrajt előtt leállítja az idei autója fejlesztéseit. A felszínen úgy tűnhetett, anyagi problémák miatt döntöttek így, és ezt a Drive to Survive harmadik évada is megerősítette, amiben Gene Haas csapattulajdonostól hallhattunk egy olyan mondatot, hogy „nem akarok több pénzt ölni ebbe a csapatba”. Günther Steiner csapattulajdonos a Bahreini Nagydíj csütörtöki napján elárulta, emiatt valóban közel kerültek a szakadékhoz.

haas-20211-schu



„Nem láttam a sorozatot, de azt hiszem, ezt épp nekem mondta. Hogy őszinte legyek, egészen közel voltunk hozzá” – vallotta be a sajtótájékoztatón, amelyen a formula.hu is részt vett. A költségvetés szűkössége és az autón történő minimális fejlesztések ellenére Steiner a 2021-es idényben nem a veszélyt látja a csapat számára, hanem egy átmeneti időszakot, ami felvezeti a 2022-vel kezdődő új érát. A tavaly látott teljesítményük miatt az idei szezonra nincs értelme túl sok energiát pazarolniuk, de amit ezen megspórolnak, azt teljes mértékben a 2022-es fejlesztésekre fordítják.

Az F1-es sorozatra kitérve Steiner részletesebben kifejtette a véleményét. Bár ő maga nem nézi, de a visszhangok alapján jónak találja a műsort. „Szerintem nagyon jó munkát végeztek. Az embereket érdekli, sok komment érkezik vele kapcsolatban. Szerintem jót tesz az F1-nek, én ennyit fogok róla mondani. Én belátok a kulisszák mögé, szóval hamarabb vonulok nyugdíjba, mint hogy megnézzem.”

steiner-20211-portre

A sorozat legutóbbi évada alapján a nézők azt gondolhatták, Mick Schumacher az Alfa Romeo helyett végül azért igazolt a Haashoz, mert képbe jött szponzorként a 1&1, de Steiner ezt cáfolta. „Nincs közvetlen kapcsolat Mick és a támogató között. Külön-külön tárgyaltunk velük, nem együtt. Persze a támogatók nagyon boldogok, hogy Mick a Haasnál versenyez, de ez utóbbi inkább a Ferrarin múlt.”

A csapat eredetileg úgy tervezte, hogy az idei autó összes fejlesztését bevetik a szezonnyitón, de történt némi csúszás a menetrendben. Erre az idény második versenyhétvégén kerül, sor, onnantól teljes mértékben 2022-re koncentrálnak. ” Imolába még viszünk néhány apróbb fejlesztést, ami nem készült el időben, de semmi jelentőset. Szóval ott lesz némi változás, de ezen kívül egyáltalán nem fog változni az autó.”

Ennek ellenére megtudtuk, a tavaly nyári szezonnyitóhoz képest több okból is sokat csiszoltak az idei technikán. „Elég sokat változott, mert módosítanunk kellett az új szabályoknak megfelelően. Megváltozott a padlólemez és az új motor miatt a karosszéria, más lett az első szárny – meglehetősen nagy változások történtek a tavalyi autóhoz képest” – magyarázta Steiner, aki hozzátette: a várhatóan nehéz szezon ellenére jó a hangulat a csapatnál, hiszen két újoncnak, Schumachernek és Nyikita Mezepinnek adnak lehetőséget a versenyzésre, akik több, mint egy évtizede ezért a lehetőségért dolgoztak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: