DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

Tíz kör alatt megtalálta a határt és kiszűrte a hibákat Alonso

A rajtrácsra visszatérő kétszeres világbajnok bravúros kvalitásaira mutatott rá a Renault-vezér Luca de Meo. Még azzal a gondolattal is eljátszott, hogy a spanyol kis szerencsével futamot nyerhet idén.

A korábbi gyári Renault Alpine néven folytatja a versenyzést a Formula-1-ben, a francia sportmárkát népszerűsítve, de a változás csak névleges, az istálló továbbra is a Renault Csoport tulajdonában áll. A vezérigazgató Luca de Meo a spanyol Marcának beszélt a versenycsapatról és különösen Fernando Alonsóról.

„Azt hallottam a csapattól, hogy olyan, mintha nem is hagyott volna ki az F1-ben. Tíz kör kellett neki, hogy megtalálja az autó határát, aztán kiszállt és elkezdte sorolni, mi nem működik. Bizonyos, hogy a személyében hatalmas értékkel rendelkezünk, mivel azonnal a maximumra ösztönöz mindenkit” – dicsérte a Renault-vezér Alonso kvalitásait.

„Célunk az, hogy megadjuk neki az autót, amellyel jól érzi magát, onnantól pedig ki tudja, mi történik egy nagydíjon. Talán egy kis szerencsével… Szeretném, ha olyan helyzetbe juttatnánk, amelyből versenyt nyerhet, az mindannyiunk győzelme lenne, de ki garantálhatja? Mi meg fogjuk tenni a tőlünk telhetőt, ez biztos, érte és Estebanért is” – játszott el a győzelem gondolatával De Meo.



A bahreini teszt alapján a középmezőny idén is rendkívül kiélezett harcokat ígér. A tavaly konstruktőri ötödikként végző Alpine is kivenné a részét belőlük, de nem feledkeznek meg arról, hogy ami igazán számít, az a 2022-es szezon.

„Szoros csatát jósolok az Astonnal, a McLarennel és a Ferrarival is, amelynek sikerült felzárkóznia. De főleg magunkkal versenyzünk, versenyről versenyre javulni akarunk, természetesen nem szeretnénk hátrafelé lépdelni, ám ez nehéz lesz, hiszen mindenki erősödött. Nem számíthatunk arra, hogy győzni és dominálni fogunk, mivel sokkal inkább fókuszálunk 2022-re, ezt tartjuk szem előtt elsősorban a motor esetében, amely kihat a teljes aerodinamika és karosszéria működésére.”

„Számunkra az igazi kihívás 2022-ben kezdődik, de nem akarjuk azt sem, hogy 2021 alibiszezon legyen, hiszen velünk van Fernando, Fernando pedig mindig győzni akar. Nekünk mint csapatnak pedig ki kell szolgálnunk a versenyzőket” – mondta De Meo a Marcának.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: