DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
F1

Alonso meglepetést jósol a szezonnyitóra

Az Alpine spanyol pilótája szerint a téli szünet alatt megváltozott az F1-es erősorrend, de a pontos kép csak a hétvégi Bahreini Nagydíjon rajzolódik majd ki.

Immár hetedik éve tart a Mercedes Formula-1-es dominanciája, ami tavaly érte el egyik csúcspontját: a márka 17 versenyből 13-at megnyert, így könnyedén megszerezte az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet. Az év utolsó futamán azonban a Red Bull ígéretes formát mutatott, ami az idei előszezoni teszten is megmutatkozott. Az energiaitalos gárda megbízható és gyors volt Bahreinben, ami Fernando Alonso szerint a változás előszele lehet. Bár a mezőny erősorrendjét nem akarta megjósolni, azt elárulta, hogy meglepetésre számít a szezonnyitón.

 alonso-2021-action1



„Sokat futottunk a teszten, ami azért fontos, mert így van mire építeni a szezon hátralévő részében. A teljesítményről még korai beszélni, szerintem a valódi erősorrend csak az első időmérő edzésen mutatkozik meg, ahol mindenki alacsony üzemanyagszinttel, maximum motorerővel és a leggyorsabb gumikkal hajt pályára. Néhány meglepetésre számítok” – idézte őt a Racefans.

Alonso két év kihagyás után tér vissza a Formula-1-be. 2019 és 2020 között az IndyCarban, a WEC-ben és a Dakar Ralin is versenyzett, így teljesen megújulva ült újra F1-es autóba. „Azóta keményen dolgozom a fizikai és mentális állapotomon, amióta beleegyeztem, hogy az idei szezonra csatlakozom az Alpine F1-es csapatához. Az F1-től távol töltött időszak alatt különösen a különböző versenystílusokról tanultam sokat, de most visszatértem, és nagyon motiváltnak érzem magam a várhatóan kihívásokkal teli szezon miatt. Élvezetes volt a teszten újra F1-es autóban ülni, most pedig alig várom, hogy versenyezzünk.”

Az Alpine ügyvezető igazgatója szerint a csapat mindkét pilótája, ALonso és Esteban Ocon is kellően felkészült a szezonra annak ellenére, hogy most csak három nap állt rendelkezésükre a gyakorlásra. „Mindketten egyetértettek abban, hogy a rendelkezésre álló idő alatt a lehető legjobban felkészültek. A bejáratást is beleszámolva pontosan ugyanannyi megtett körrel a hátuk mögött utaznak az első versenyhétvégére. Az A521 jól reagál a különböző beállításokra, és tudjuk, mely területen kell dolgoznunk ahhoz, hogy gyorsabbá váljon” – árulta el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: