Meggyőzően szerepelt a McLaren a bahreini tesztelés során, a wokingiak problémamentes három napot teljesítettek annak ellenére, hogy erőforrást váltottak a tél folyamán, ráadásul más Mercedes-motoros alakulatok, mint a gyári istálló és az Aston Martin problémákkal küszködtek. Az időeredmények alapján az MCL35M csak hetedikként végzett a csapatok rangsorában, de van, aki úgy gondolja, az utolsó délutánon, mikor a legjobb körök születtek, a formáció szándékosan titkolta valós tempóját.
„Furcsaság volt a teszten, hogy a McLarennek nagyon jól sikerült az első napja a poros körülmények között, a második is jól ment, aztán viszont mintha meghúzták volna magukat, azt gondolva, hogy jobb, ha nem mutatnak meg mindent” – mondta a Sky Sports bokszutcai riportere, Ted Kravitz az In The Fast Lane podcastben. A szakember rámutatott, hogy Daniel Ricciardo legjobb köre 1,2 másodperccel elmaradt a teszt csúcsától, melyet Max Verstappen teljesített a Red Bull-lal.
„Mintha a McLaren megijedt volna, hogy jobb nem elárulni magát, ezért felhagytak a gyors köridőkkel, nehogy a többiek szagot fogjanak. A végén mégis nagyon boldognak tűntek. Ennek az oka pedig nem csupán a diffúzor lehet, hanem minden egyben, mert a McLarennél azt mondják, globálisan optimálisnak tűnik a helyzet. Még olyan hangok is voltak, hogy talán gyorsabbak a gyári Mercedesnél. Egyesek második helyre sorolják a McLarent, a Red Bull mögé” – hivatkozott a riporter a paddockban hallott szóbeszédre.
„A Mercedes nem csupán hatalmas bargeboard-szekciót rakott össze, ami abszolút tip-top, mérnöki remek, de még a diffúzorral is meghúzták, ami semmi másnak nem jutott eszébe. Ez egy vagy két tizedet jelent számokra, és hátsó leszorítóerőt nyertek abban a szezonban, amely során a leszorítóerőt szándékosan megnyirbálták a szabályok. Két dologból húztak sok hasznot: az aeróból, amely szabadon fejleszthető, nem érvényes rá a zsetonrendszer, valamint a Mercedes-motorból” – sorolta, mely technikai részleteknek köszönhető a McLaren-Mercedes felzárkózása.