Számos technikai megoldást lehetett kiszúrni a bahreini teszten készült fotókon – köztük a Mercedes gondosan titkolt, hullámos szegélyű padlólemezét vagy az Alpine kövér motorborítását –, melyek közül az egyik legérdekesebb a McLaren hátsó részének megoldása. Az istálló bemutatóján és filmforgatási napján ugyancsak rejtegette az MCL35M hátulját, most pedig az is látható, hogy miért.
A 2021-re vonatkozó, leszorítóerőt csökkentő aerodinamikai szabályváltozások egyike a diffúzorra vonatkozik: 50 milliméterrel csökkentették az autó hátulnézetéből megfigyelhető függőleges lemezek magasságát. Első pillantásra a szabály azt jelenti, hogy minden lemeznek egyforma magasságúnak kell lennie – és ez jellemző a legtöbb csapatra, köztük a nagy istállókra is.
A McLarennél azonban a középső lemezek mélyebbre nyúlnak, mint a többi. A közelképeken megfigyelhető, miért lehetséges ez: az autó padlólemezét hosszabbították meg hátrafelé, ennek alsó pontjából indulnak ki a lemezek.
A nagy kérdés, hogy a McLaren valóban jelentős előnyre tesz-e szert az újítással. Bár a teszteken futott köridők csalókák lehetnek, az biztos, hogy Daniel Ricciardo mindkét délelőtt a leggyorsabb volt az MCL35-tel. A délutáni köridők pénteken és szombaton is javultak, de az ausztrált váltó Lando Norris ekkor is az élmezőnyben szerepelt, második és negyedik helyen.
Ha a rivális csapatok úgy vélik, nekik is a McLaren koncepcióját kell követniük, nem lesz olyan egyszerű dolguk a másolással, mint a padlólemez oldalsó területének esetében, a szezonnyitóig aligha sikerült utánozniuk a megoldást.