DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 6. szerda
F1

Ezért kellett átnevezni a Renault-t

A szezonra több új csapatnevet meg kell jegyezni a Formula-1-ben: az identitást váltó formációk egyik a sárga Renault-ból lett kék Alpine, amely immár a Renault Csoport tulajdonában álló francia sportmárkát népszerűsíti.

A cég vezérigazgatója, Laurent Rossi arról beszélt, miért döntöttek a Renault öt évet felölelő jelenlegi szereplése után a Formula-1-ben nagy eredményeket, köztük két vb-címet (2005 és 2006) elérő név elhagyása mellett:

„A Renault F1-es szereplése mögötti gondolatmenetet mindig vitatták a vállalaton belül. Ahányszor problémáink voltak vagy a költést kellett csökkenteni, a menedzsment azt kérdezgette, mennyit ér ez a projekt” – mondta az Auto Hebdo lapnak Rossi. Valóban: már az idei átnevezés és a Concorde-szerződés 2025-ig való aláírása előtt felmerült a Renault lehetséges kiszállása.



„Ebben pedig van is ráció. Néhány évente a vállalatnál mindig elgondolkodtunk azon, megéri-e a Formula-1 az árát. Az F1 annyira távol áll a termékeinktől, hogy megkérdeztük magunktól, tényleg segít-e Cliókat vagy Megane-okat eladni” – beszélt arról Rossi, hogy a Renault számára a Formula-1 nem volt ideális cégér.

A 2021-től Renault Csoport kiemelt márkájává váló Alpine ellenben a prémium autók egyike – hasonlóan a Formula-1-ben szereplő többi gyártóhoz –, ezért jobban illik a királykategória közegébe.

„Az Alpine és a Formula-1 egy sokkal logikusabb kombináció. A márka a médiafigyelemből is profitálni fog majd. 23 nagydíjon 500 millió ember látja a logót minden második héten, ez kétségkívül ki fog majd fizetődni. Főleg jó társaságban, az Aston Martin, a Mercedes, a McLaren és a Ferrari mellett” – bizonygatta az F1 reklámértékét Rossi.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: