A szóban forgó tesztre akkor került sor, mikor Perez szárnyait bontogatta tizenéves formulaautósként: 2006-ban még a német Formula BMW-ben, 2007-ben a brit Formula-3-ban versenyzett. A Red Bull tesztet szervezett, válogatóként juniorprogramja számára, de Perez nem ütötte meg a mércét és hazaküldték.
„2007-ben történt, mikor meghívtak tesztelni. De nem sikerült jól, az üléssel problémáim voltak, a térdem a kormányhoz verődött, nem tudtam kanyarodni. Ezért nagyon sokkal el volt maradva a tempóm. Azt hittem, hogy majd rendbe hozzuk az ülést és újra megpróbálhatom” – idézte fel az F1 hivatalos podcastjében Perez.
„De mikor visszamentem, egyszerűen kirúgtak. Nem kaptam még egy esélyt. Túl lassú voltam, csak a köridőt nézték. Simán hazaküldtek. Azt hiszem, ez 2007-ben vagy 2006-ban történt” – idézte fel a mexikói versenyző. Néhány évvel később, 2010-ben, a Formula-1-es bemutatkozás előtti szezonban másodikként zárta a GP2-es sorozatot, méghozzá Christian Horner csapata, az Arden színeiben. Ekkoriban újra a pakliban volt a Red Bull-kötelékhez való csatlakozás.
„A másik párbeszéd a GP2-ben történt, első évemben Christiannal (2009). Miután jó versenyem volt Silverstone-ban, odajött hozzám elbeszélgetni. Azt mondta, hogy jól szerepelek, de már megvan a saját versenyzői programom, nincs szükségem rá. Ez volt az utolsó beszélgetésünk, emlékszem.”
Perez végül a Ferrari versenyzői akadémiájához csatlakozott, így szóba került az is, hogy egyszer Maranellóban versenyezhet: a köteléket akkor vágta el, mikor 2013-ban a McLarenhez igazolt. Jobb volt így, hogy sosem csatlakozott a Red Bull utánpótlásához?
„Ki tudja, mi történhetett volna, milyen lehetőségeim lettek volna. Egyértelműen segít, hogy valaki benne van a juniorprogramban. De el kell mondanom, különösen hálás vagyok Mateschitznek, Helmutnak, Christiannak és Adriannek, a teljes Red Bull családnak, hogy megadták ezt a mostani lehetőséget” – zárta azzal, hogy kanyarokkal teli pályafutás után végül a Red Bullnál kötött ki.