George Russell szerint a Williams éves teljesítménygörbéje várhatóan egy jojó mozgására fog leginkább hasonlítani. A csapat idei autója, az FW43B ugyanis meglehetősen nehezen tolerálja a különböző irányokból érkező légmozgásokat. Ezekből a múlt hétvégi előszezoni teszten Bahreinben nem volt hiány, szóval a csapat ott látott teljesítményét érdemes fenntartásokkal kezelni.
„Pozitívum, hogy megfelelő szélirány mellett az autó nagyon gyors, de sajnos szinte teljesen függetlenül tőlünk, mikor vagyunk képesek remekelni. Semleges légmozgás mellett sokkal jobb köridőkre lettünk volna képesek a teszten” – magyarázta Russell, aki szerint a mért idők egyébként sem mérvadóak, hiszen a Mercedes például egészen biztosan erősebb a látottaknál. „Egy tizedmásodpercre zártam [Lewis] Hamilton mögött, de egészen biztos lehetek benne, hogy két hét múlva nem ez lesz a helyzet.”
Az autó érzékenysége ellenére Russell számára bátorítóan hatott a Williams tesztje. Egyetlen aktív napján 158 kört teljesített, ami temérdek mennyiségű kielemzésre váró adatot jelent a mérnökök számára. „Egyértelmű pozitívum az autó megbízhatósága, mert ahhoz, hogy elsőként intsenek le, először le kell, hogy intsenek. Tavaly Ausztriában láthattunk erre példát, ott 11 autó ért célba. Nem mondom, hogy még egyszer ez fog történni, de ha így lenne, akkor jó eséllyel ott lennénk közöttük. Ez a teszt nagyon pozitívan alakult számunkra, hihetetlen mennyiségű kört teljesítettünk műszaki probléma nélkül. Már korábban is tudtuk, hogy az autó elképesztően érzékeny, ez a három nap pedig megerősített minket ebben. A körülmények a legrosszabbat hozták ki belőle, de abból a szempontból ez előny, hogy így van lehetőségünk kielemezni a jelenséget. Arra számítok, hogy idén” – idézte a brit pilótát a Racer.