DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Nem sikerült visszafogni az F1-es autókat

Hiába az idei évre bevezetett aerodinamikai korlátozások, az F1-es mezőny rövid időn belül ismét elérheti azt a sebességet, amire tavaly képes volt. De legalább a Pirelli most készen áll.

A folyamatosan javuló pályarekordok és a megnövekedett terhelés okozta defektek miatt az F1 döntéshozói tavaly előirányoztak néhány aerodinamikai korlátozást a 2021-es szezonra. A padlólemezt, a hátsó fékhűtéseket és a diffúzort érintő módosítások célja a nagyságrendileg 10%-os leszorítóerő-csökkentés, ezáltal az autók lassítása volt, ám a múlt heti bahreini előszezoni teszt alapján a csapatok már most visszanyerték ennek egy jelentős részét. A Pirelli motorsportért felelős főnöke a hétvégén gyűjtött adatokból arra jutott, hogy a tavalyi autókhoz képest az ideiek maximum 5%-kal termelnek kevesebb leszorítóerőt, és ez a szám a szezon előrehaladtával egyre csökkenni fog. 

 mceifjmcn97rtxwmpm02_lg



„Nagyon-nagyon kicsi a különbség tavalyhoz képest. Ezt azért mondom, mert megpróbáltam összevetni a köridőket a tavalyiakkal. A pálya nem tökéletes állapotát, a leszorítóerő csökkenését és az üzemanyagszinteket figyelembe véve 2020-hoz képest a köridőket tekintve nem fogunk eltérést látni. A csapatok munkájából fakadóan az eredetileg 10%-osra tervezett leszoerítóerő-csökkentés jelen pillanatban valószínűleg a 4-5% körül van” - idézte Mario Isolát a Motorsport.

A háromnapos előszezoni teszt leggyorsabb körét Max Verstappen futotta. 1:28,960-as ideje a tavalyi Bahreini Nagydíj szabadedzéseinek egyik legjobbja lehetett volna, az időmérő edzésen pedig a 11. pozícióra lett volna elég. Ám Isola nem aggódik a növekvő terhelés miatt, ugyanis az idei szezonra a Pirelli előállt egy új szerkezetű abroncsszériával.

„Nem lep meg, hogy már a szezonkezdet előtt ekkora kármentést végeztek, hiszen nagyon jók ebben. Emellett örülök neki, hogy tavaly úgy döntöttünk, az FIA-val az F1-gyel és a csapatokkal két párhuzamos irányba indulunk el: egyrészt csökkentjük a leszorítóerőt, másrészt keresünk egy olyan abroncskonstrukciót, ami képes elbírni a szezon második felére jósolható extra terheléssel. Szóval a Covid okozta nehéz helyzet ellenére a megfelelő döntést hoztuk meg, így most egy olyan termékkel rendelkezünk, ami masszívabb, és olyan autókkal, amelyek valószínűleg ugyanolyan gyorsak, mint a tavalyiak” – árulta el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: