DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Hamilton nyugodt: „Nincs okunk aggodalomra”

A Mercedes az utolsó a megtett körök listáján Bahreinben, de még korai a csapat vesztét érezni: a szombaton kicsúszó Lewis Hamilton szerint nem kell aggódni, egyelőre legalábbis.

A Mercedes szombati napja a bahreini teszten eredményesebben alakult, mint a váltócserével tűzdelt pénteki – Valtteri Bottas futotta a legjobb köridőt –, de a csapat így is utolsó a megtett körök listáján 162-vel: ehhez képest a listavezető Alpine 257 körnél tart. A délelőtt vezető Lewis Hamilton – aki ma is veszített időt, a piros zászlót eredményező kicsúszásával a 13-as kanyarban – azonban úgy véli, a rögös kezdés ellenére a csapatnak nincs félnivalója.

„Ez a tesztelés második napja, a munkánk elvégzésére fókuszálunk, szóval szó sincs aggodalomról jelen pillanatban. Jelenleg arra összpontosítunk, hogy megértsük az autót. Nincs okunk rá, hogy aggódni kezdjünk. Mindenki a saját programjára fókuszál, ezt csináljuk mi is” – mondta Hamilton a délutáni sajtótájékoztatón, saját fél napját követően.



A brit azért elismerte, az idei teszt korántsem olyan sikeres a Mercedes számára, mint az elmúlt években, amikor jellemzően tetemes, jócskán 100 feletti napi körszámokkal sokkolták az ellenfeleket.

„A múlthoz viszonyítva nem különösen hasznos ez a mostani teszt. Mennyit tettünk meg, 60 kört? Valtteri pedig most teljesíti majd az első köreit. Ezt nem lehet a megszokott tesztnapjainkhoz hasonlítani, de igyekszünk hatékonyak lenni, amennyire tudunk. Kevesebb távot tettünk meg mint mások, például a Red Bull, egyelőre. De igyekszünk tartani a programunkat és tartani a körszámot, emellett hatékonyak lenni”

„Ma a szél szerintem 180 fokos fordulatot vett, ezért a pálya egészen más volt” – nyilatkozta Hamilton, akivel a körülmények pénteken sem voltak kegyesek, amikor kifogta a délutáni homokvihart. „Néhány helyen nyomni lehetett, ahol tegnap nem, a széllökések pedig erősek voltak, ahogyan a 13-as kanyarban én is megtapasztalhattam. A hátsó résszel az érzet nem valami kiváló az új szabályváltozás miatt, de igyekszünk megfejteni a titkát.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: