DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Miben más a Ferrari motorja és karosszériája?

Módosított belsőégésű motor és turbófeltöltő, hatékonyabb hibrid rendszer, újratervezett sebességváltó, hátsó felfüggesztés, orrkúp és első szárny: az erőforrásért és karosszériáért felelős szakemberek, a Ferrari két Enricója ismertette a változásokat.

Abban a videóban, amelyen a Scuderia hivatalosan is megmutatta a nyilvánosságnak a 2021-es SF21-et, a csapat szakemberei ismertették a felszínen és felszín alatt történt változásokat az előző szezonhoz képest. Mint ismert, a tavalyi gyenge pontot, a motort jelentősen átszabták az előző évhez képest. Az erőforrásrészleg főnöke, Enrico Gualteri a 065/6 nevet kapó hajtásláncot mutatta be:

„A karosszériarészleg mérnökeivel együtt jelentős munkát végeztünk az erőforrás elrendezésén a hatékonyság maximalizálása céljából. Folyamatosan dolgoztunk a belsőégésű motoron, hogy növeljük a hőhatékonyságot, melyben segítséget kaptunk partnerünktől, a Shelltől is. Ez a becslések szerint körönként egy tizedmásodperces előnyt eredményezett. A turbófeltöltőt felülbíráltuk, hogy megfeleljen a motor igényeinek, ugyanakkor a kipufógázak visszanyerésének hatékonyságát is emeltük. A hibrid rendszeren és az elektronikán is dolgozunk, felülvizsgálunk minden komponenst és optimalizáljuk őket” – sorolta Gualteri a változásokat.



„A 065/6 ezekből született meg, csapatmunka, valamennyiünk közös munkája eredményeként, műszaki partnereink támogatásával, mint a Shell és Mahle, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Hatalmas energiát fektettünk ebbe a projektbe, ugyanakkor a 2022-es motoron is keményen dolgoztunk, amely jövőre mutatkozik be, és még fontosabb lesz, mivel legalább három évig kell használnunk” – emlékeztett arra, hogy a színfalak mögött már a 2022-es projekt is dübörög.

A karosszéria fejlesztése korlátozva volt a 2021-es szezon előtt, ennek ellenére a Ferrari meglepően sok ponton módosított – árulta el Enrico Cardile, a szóban forgó részleg feje.

„Az SF21-es projekt esetében rögtön ki kellett választanunk, az autó melyik része kerül fókuszba, ahol radikális átalakítást végzünk. Mi a hátulsó részt választottuk, ahol új sebességváltót és új felfüggesztést hoztunk létre. Ez a motormérnökök munkájával kiegészülve elvékonyodó hátsó traktust eredményezett az SF1000-hez képest. A hűtésrendszeren szintén dolgoztunk, a középső radiátor szerepét növeltük, és a down-wash effektusra jobban épülő karosszériát terveztünk” – beszélt arról a karosszériafőnök, hogy elsősorban a versenygép hátulját szabták át.

Ugyanakkor az SF21 első részén történt változás is szembetűnő, még ha nem is ekkora volumenű: „Az autó elején történ változások a szabályok miatt kevésbé voltak radikálisak. Új első szárnyat fejlesztettünk, amely az újonnan kialakított orral párban működik. A karosszéria és a felfüggesztés azonban ugyanaz, mint az SF1000 esetében. Ezek a kihívások egyértelműen nem riasztanak meg minket” – zárta mondandóját Cardile.

A befagyasztásra vonatkozó szabályok ellenére tehát a Ferrari kívül-belül jelentősen megújul: egy pocsék, konstruktőri hatodik helyen zárt szezon után kell feltápászkodniuk és közelebb kerülniük az élmezőnyhöz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: