DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Ki esett ki legtöbbször 2014 óta?

A Formula-1 turbó hibrid érája 2014-ben vette kezdetét, s ez alatt a Honda, a Renault és a Ferrari is sokszor szenvedett megbízhatósági gondoktól. Na de kit sújtottak legtöbbször problémák?

A V6-os turbó hibrid korszak 2014-es kezdete óta a Mercedesen kívül minden más gyártónak volt, illetve van sötét időszaka, jelenleg leginkább a Ferrari éli ezt meg, de a Renault-nál sem „panaszkodhatnak”.

Akinek viszont leginkább oka lehet a panaszkodásra a jelenlegi mezőnyből, az Fernando Alonso, hiszen a 2014-es szezon kezdete óta 100 alkalommal vett részt Formula-1-es versenyen, melyeknek a negyedén kiesett – vagy még el sem tudott indulni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

GPblog.com (@gpblog_com) által megosztott bejegyzés

 

A GPBlog.com statisztikái szerint Fernando Alonso rendelkezik így a legmagasabb százalékos kiesési mutatóval a hibrid korszak 2014-es kezdete óta. Meglepő lehet, hogy a második helyen Carlos Sainz áll, a harmadikon pedig Max Verstappen, akik egy idei még csapattársak is voltak a Toro Rossónál.

A Renault oldalán szebb napokat is megélt Red Bull-Toro Rosso páros sokszor kényszerült a partvonalon túlra a franciák hibájából. Ugyanezen okból kifolyólag áll a lista ötödik helyén Daniel Ricciardo is, aki eddig csak a Renault motorjai által hajtott autót vezetett 2014 óta, míg Leclerc 18,6%-os kiesési mutatója is azt láttatja, hogy nem épp a legjobbkor érkezett a Ferrarihoz a monacói tehetség.

A Mercedes párosa természetesen a lista végén található, így elmondható, hogy Toto Wolffék nemcsak gyors és erős, de megbízható erőforrást is építettek. A lista persze nem korlátozódik a műszaki hibákra, ugyanúgy tartalmazza a balesetekből következő kiesést is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: