Úgy mutatta be 2021-es konstrukcióját a Red Bull, hogy igyekezett a lehető legkevesebbet megmutatni az RB16B-ből a nyilvánosságnak. Mindössze két fotót tettek közzé róla a bemutató napján (elsötétített részletekkel), az első tesztről pedig úgy publikáltak egy galériát és egy videót, hogy az RB16B nem szerepelt benne: a külföldi szaksajtó nyomán mi is foglalkoztunk a kérdéssel, vajon mit rejtegethet a csapat.
A tanácsadó, Helmut Marko állítása szerint semmit – azonban az osztrák Red Bull-kulcsember magyarázata meglehetősen ingatag lábakon áll:
„Az idő kissé szűkös volt a fotósorozathoz. A vezetés fontosabb volt számunkra, mint hogy képeket lőjünk. Semmi rejtélyes nincs az autón, sem hat kerék, sem ventilátor hátul” – mondta az F1-Insidernek Marko. A 100 kilométeres tesztre filmforgatási nap címszó alatt volt lehetőség: ennek fényében érdekes a magyarázat, hogy fotók készítésére nem jutott idő.
„Az autó a tavalyi modell következetes továbbfejlesztése lesz” – magyarázta Marko, hogy miért nincs semmilyen radikális újítás az RB16B-n. „Célunk győzelmekért harcolni az elejétől fogva. Az első teszten Bahreinben minden alkatrészt felteszünk az autóra, amelyet a szezonnyitón is használunk.”
„Tudjuk, hogy az üzemanyagmennyiségekkel és motorbeállításokkal játszani szokás a teszteken. Ennélfogva a valódi potenciált csak az első versenyen fogjuk látni” – beszélt arról, hogy másokhoz hasonlóan a Red Bull sem fogja felfedni valós tempóját a szahíri tesztelés során.