DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Verstappen: Ez nyilván nem ugyanaz az autó

Bár első pillantásra a Red Bull idei F1-es gépe teljesen megegyezik a tavalyival, valójában több jelentős változás történt rajta, ami például a vezethetőségén is javított.

A Red Bull Formula-1-es istállója kedden leplezte le idei kihívóját, az RB16B-re keresztelt versenyautóját, ami sokak számára kiábrándítóan hatott. A 2021-es konstrukciójuk elsőre a tavalyi gép kiköpött mása mind a festést, mind a karosszériát tekintve, de Max Verstappen szerint tévednénk, ha azt gondolnák, hogy a csapat lazsált a téli szünet alatt. Az istálló holland pilótája szerdán délután Silverstone-ban próbálta ki az autót, aminek többek között az irányíthatósága is javult.

nzeagopzm4d1eonzycsk_lg



„Természetesen vannak eltérések” – hasonlította a 2019-es konstrukcióhoz. „A legnagyobb a padlólemez, aminek egy nagy részét átdolgozták a kezelhetőség érdekében. De a mai nap nem erről, hanem az összehangolódásról szólt. Az igazi munka Bahreinben kezdődik.”

Verstappen új csapattársát, Sergio Perezt váltotta a volánnál, de az új gépbe csak azt követően ült be, hogy bemelegítés gyanánt először a számára ismerős 2019-es autóval körözött. „Az RB15-tel kezdtem, hogy a téli szünet után megtegyek néhány kört, és csak aztán ugrottam be az RB16B-be. Ezek a napok kizárólag arról szólnak, hogy összehangolódjunk az autóval és az új erőforrással, teljesítsünk egy sima etapot, és felkészüljünk a bahreini tesztre. Mindig jó dolog visszaülni egy Formula-1-es autóba, nagyszerű érzés először kihajtani a bokszból.”

Az F1 mezőnyére idén rekord mennyiségű 23 versenyhétvége vár, ami Verstappen szerint lehetne kevesebb is.  „Ez sok, de majd meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok. Remélem, hogy a jelenlegi menetrend szerint tudjuk teljesíteni a szezont, és nem kell úgy összezsúfolni, mint tavaly. Tudtuk, hogy meg kell tennünk, de nem volt ideális a helyzet. Meglátjuk, az idei hogy alakul, de az a célunk, hogy minél többet kihozzunk belőle. Mindenki bele fog adni mindent.”

A 32 éves pilóta hetedik F1-es szezonjára készül, de a március végi idénynyitó előtt még egy teszt vár rá és a mezőnyre Bahreinben. Mindig várom a versenyhétvégéket, de azt megelőzően háromnapnyi tesztelés vár ránk. Másfél nap pilótánként. Ez nem valami sok, de nem bánom. A hatot kissé soknak és unalmasnak tartottam” – utalt arra, hogy tavaly még ennyi idő állt a csapatok rendelkezésére a szezon előtt.

A szezon a tervek szerint március 28-án rajtol Bahreinben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: