Miután a Formula-1-es csapatok elfogadták a motorfejlesztés befagyasztását a 2022-es szezontól, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója egy interjúban megerősítette, a terveknek megfelelően elkezdik egy erőforrásrészleg kialakítását a Milton Keynes-i főhadiszálláson.
Hétfőn megérkezett a hivatalos sajtóközlemény a Red Bull Racing oldaláról: megegyezés történt a Honda Motor Co Ltd-del, a japán márka F1-es hajtáslánc-technológiájának használatáról 2022-től 2025-ig, a következő generációs motorok érkezéséig. Red Bull Powertrains Limited néven egy új cég jön létre, a Red Bull Technology Campuson belül, azaz az F1-es csapat bázisával egy helyen. Nem csupán a Red Bull Racing, hanem az Alpha Tauri is ezeket a motorokat fogja használni a következő négy szezonban.
„Ez a megegyezés jelentős lépést képvisel a Red Bull Formula-1-es utazásában” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Érthető módon csalódottak voltunk, mikor a Honda úgy döntött, motorszállítóként távozik a sportból, mivel kapcsolatunk azonnali sikert hozott. Hálásak vagyunk azonban támogatásukért, hogy létrejöjjön ez az új egyezség. Most megkezdjük a munkát, hogy az erőforrásrészleget elindítsuk házon belül, valamint új létesítményeket és személyzetet integráljunk a technológiai kampuszra.”
Helmut Marko kiemelte, a cél, hogy a motor ne legyen akadály a legjobb eredmények elérében a következő években sem a csapat számára: „Hálásak vagyunk a Honda együttműködéséért ezen a téren és annak, hogy segítettek lehetővé tenni, hogy a Red Bull Racing és Scuderia Alpha Tauri is versenyképes erőforrással rendelkezzenek a folytatásban is. A Red Bull Powertrains Limited megalapítása merész lépés a Red Bulltól, de alapos és részletes mérlegelés után tettük meg. Tisztában vagyunk azzal, hogy óriási kötelezettségvállalásra van szükség, de hiszünk abban, hogy az új cég létrehozása a legversenyképesebb opció mindkét csapat számára” – mondta a tanácsadó.
A Honda is kiadott egy rövid közleményt, hangsúlyozva, a sport érdekét tartották szem előtt azzal, hogy átruháztak F1-es erőforrásukat a Red Bullra.
„Teljesen mértékben annak a célnak szenteljük magunkat, hogy a Honda karbonsemlegessé váljon 2050-ig, ezért csoportosítjuk át F1-es erőforrásainkat az új feladathoz” – mondta Koji Watanabe, a motorrészleg kommunikációs főnöke. „Azonban olyan vállalatként, amely több évtized óta van a Formula-1-ben, úgy éreztük, az a helyes, ha segítjük két jelenlegi csapatunkat és ezáltal a teljes sportot. Azzal, hogy megengedtük a Red Bullnak és Alpha Taurinak, hogy használhassa F1-es erőforrás-technológiánkat, biztosított, hogy továbbra is versenyképesek maradjanak, ami jó a sport és a rajongók számára.”