A szabályok jelentős részének állandósága nem tesz lehetővé ugrásszerű javulást 2020-ról 2021-re, a konstruktőri hatodik helyezéssel végződő pocsék szezon után azonban a Ferrari igyekszik kihozni a maximumot abból, amihez hozzá lehet nyúlni. Maranellóban teljesen új erőforrást fejlesztenek – még a titkos FIA-Ferrari paktum következményeként –, hogy közelebb kerüljenek a Mercedes, Renault és Honda hármasához. A munka azonban akadályokba ütközött az első számú Ferrari-ügyi olasz újságíró, Leo Turrini értesülései szerint.
„A kipufogórendszerrel vannak gondok. Az erőforrás nem lesz a Mercedes-motor szintjén” – közölte az újságíró, aki a többi fejlesztést illetően is tájékoztatást adott: „Ami a karosszéria területét illeti, változtattak a sebességváltón, és ezen kívül nagyon keveset, abból kifolyólag, hogy a szabályok szigorúak.”
„Az aerodinamika fejlesztése szabad lesz, de ezen a téren nem ígéretesek a kilátások” – publikálta a Ferrari-drukkerek számára lesújtó híreit Turrini. „Érkezni fognak új mérnökök, legalábbis pár, de csak 2022-től fognak munkába állni, a tilalomra vonatkozó záradékoknak megfelelően.”
Hogy a jó maranellói kapcsolatokkal rendelkező újságíró nem a levegőbe beszél, bizonyítja Mattia Binotto pár napja tett nyilatkozatának hangneme. „Őszintén szólva a legjobb csapathoz mért lemaradásunk ma még nagyon nagy, ezért az év során nem fogjuk ledolgozni” – jelentette ki a Ferrari csapatfőnöke.