A Motorsport-Magazine információi szerint hétfőn szavazhatnak az érintettek arról, hogy befagyasszák-e a motorfejlesztést a Formula-1-ben, vagy sem. Az ügy a Red Bull számára lenne fontos, hiszen az energiaitalosok számára nincs más megoldás, mint hogy a Honda motorjait futtatják tovább 2022-től is – Helmut Marko legfrissebb nyilatkozata alapján a japánokkal tulajdonképpen már meg is született a megállapodás –, viszont nyilván ha a többiek fejlesztenek, akkor ők ezen a téren lemaradhatnak a japánok kiszállásával.
A motor terén jelentős hátrányban lévő Ferrari érthetően mindenféle befagyasztást ellenez, hiszen akkor nem tudnak felzárkózni, a Mercedes pedig kapna az alkalmon, hogy megszilárdítsa és bebetonozza a mostani előnyét. A Red Bull leginkább valami olyasmit szeretne, hogy legyen befagyasztás, de a lemaradó gyártó bizonyos feltételek mellett valamit azért mégis fejleszthessen.
Ezek után elég nehéz kideríteni, hogy vajon mi lesz majd a szavazás eredménye, az viszont biztos, hogy a meglévő 34 szavazatból 27-nek egy felvetésre kell érkeznie ahhoz, hogy azt elfogadják. A Liberty Mediának és az FIA-nak is tíz-tíz szavazata van, így láthatóan ők jelentik a többséget és ha ők nem értenek egyet a változtatásban, akkor azt nem lehet elfogadni.
Rajtuk kívül minden csapatnak és minden gyártónak külön van egy-egy szavazata, így áll össze a 34 voks, amelyből az "ellenzéket" most jelenleg igazából csak a Ferrari jelenti, amely a Haasszal és az Alfa Romeóval együtt három csapatot, illetve egy gyártót jelent - ha viszont mindenki a maranellóiak ellen szavaz, az már elég a Red Bull-tábornak ahhoz, hogy elérjék a befagyasztást.