Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 5. péntek
F1

Több alvásra ösztönöz minket a McLaren

Sokan az év ezen időszakában adják fel az újévi fogadalmaikat, ezért a McLaren csapata összeállított egy F1 által inspirált listát, ami segít egészségesebbé tenni a hétköznapjainkat.

Január második feléhez érve eljön az a pont sokak életében, amikor az újévi fogadalmakat éltető motiváció csökkenni kezd. A legtöbben egészséggel kapcsolatos célokat tűztek ki maguk elé, amikhez az idő múlásával mintha egyre nehezebb lenne ragaszkodni. A McLaren a segítségünkre sietett, és összeállított egy listát azokról az apró cselekedetekről, amelyek révén egészségesebben élhetjük a mindennapjainkat.A tanácsokat nem más, mint a McLaren személyzetének teljesítményéért felelős szakembere, Serg Stelitano adta.

 lando_rests_-_serg_tips



1. Igyál egy smoothie-t

Egy gyümölcsökkel és zöldségekkel teli turmix nagyszerű módja a nap elindításának. Nemcsak tele van hasznos tápanyagokkal, még az energiaszintünket is növeli. A pályán a McLaren tagjai rendszeresen kapnak smoothie-t reggelire.

2. Nyújts

Reggel és este néhány percnyi nyújtás jelentősen befolyásolja a fizikai és lelki egészségünket. Reggel segít lendületesen indítani a napot, este pedig ellazítani a befeszült izmokat. Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű tevékenység, ami a csapattagok számára is elengedhetetlen mozgásforma.

3. Fogyassz sokféle színt

Szokták mondani, hogy naponta öt alkalommal érdemes zöldséget és gyümölcsöt ennünk, de öt narancs elfogyasztásánál van jobb módja is a tanács megfogadásának. Minél többféle színben pompáznak az általunk elfogyasztott ételek, annál biztosabbak lehetünk abban, hogy a szervezetünk minden szükséges tápanyaghoz hozzájut. A McLarennél ügyelnek arra, hogy a főétkezések és a nassolnivalók is a lehető legszínesebbek legyenek.

4. Tartalékold az alvást

Egy felnőtt számára napi 7-9 óra alvás az ideális, de tudjuk, hogy ez nem mindig tartható be. Kutatások bizonyították, hogy a lecsökkent alvásidő negatív hatásait csökkenti, ha azt megelőzően a szokásosnál több időt töltünk ágyban. A McLaren utazó csapatát ezért arra biztatják, a hét első felében aludjanak többet, így könnyebben átvészelik a versenyhétvégéken időnként elkerülhetetlen éjszakázásokat.

5. Mozogj

A mozgás nem feltétlenül futást vagy biciklizést jelent, lehet szó sétáról is, ami nagyszerű módja a napi lépésszámunk növelésének. Egy 30 perces gyaloglás serkenti a vérkeringést, munkára ösztönzi az izületeket és az izmokat, javítja a légzést, ráadásul a stresszt is csökkenti. A versenyhétvégéken a pályabejárás a pilóták és a mérnökök számára elengedhetetlen, de rajtuk kívül sokan mások is előszeretettel tesznek meg egy kört a nagydíj helyszínén.

6. Légy tudatos

A 2020-as év rávilágított arra, mennyire fontos a mentális egészségünk. Tudatosnak lenni azt jelenti, hogy figyelünk önmagunkra és az érzelmeinkre. Naponta néhány nyugodt perc a gondolatainkkal, jógázással, esetleg egy könyvvel eltöltve sokat segíthet abban, hogy jobban érezzük magunkat.

7. Kövesd nyomon

Manapság számtalan típusa és fajtája elérhető az olyan kütyüknek, amelyek a mozgásunkat monitorozzák. Ezek segítségével tisztában lehetünk vele, mire vagyunk képesek, és hatékonyabb célokat tűzhetünk ki. A McLarennél okos eszközökkel követik nyomon a felhasznált energia mennyiségét és a regenerációt, így hozzák ki magukból a legtöbbet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?