James Allison, a Mercedes technikai igazgatója elárulta, hogy az év során gyakorlatilag alig fejlesztették a 2020-as autót, mert egyszerűen nem volt rá szükség - a szezon elejére elkészített verzió messze a többiek fölé nőtt, onnantól pedig realizálták, hogy leginkább a következő évek technikáira kell koncentrálni. Végül ugyanúgy nem lett csodafegyver az állítható kormányból, a DAS-ból sem: az év eleji teszteknél úgy tűnt, hogy az istálló ezzel is több lépéssel a mezőny előtt jár, de nem tudták úgy használni, ahogy eredetileg akarták.
"Igazából jóval többször akartuk ezt használni, tervben volt, hogy kanyarról kanyarra módosítunk, illetve új gumiról használt gumira is" - mondta Allison az Auto Motor und Sportnak adott interjújában. Az eszköz elsősorban a gumihőmérséklet terén jelentett komolyabb előnyt a Mercedesnek, hiszen a kerékösszetartást lehetett vele állítani, de mint kiderült: a két pilótának gondjai voltak ennek használatával.
"Az történt, hogy a pilótáink egyszerűen nem tudták könnyedén használni ezt a rendszert, nem lett olyan automatikus, ösztönös a kezelése, mint hogy balra-jobbra mozgatják a kormányt" - tette hozzá Allison, aki szerint az előre-hátra mozgatás elég természetellenes volt ahhoz, hogy ne tudják könnyen alkalmazni.
"Sajnálatos, hogy nem tudtuk belőle kihozni a legtöbbet, a következő évre pedig betiltják a használatát. Ugyanakkor azt megértjük, hogy önpusztító lett volna mindenkit arra kényszeríteni, hogy kifejlessze magának."