A 2020-as szezonban a Mercedes újfent erőt fitogtatott, hiszen mindössze két olyan időmérő volt, melyen nem a feketére pingált Ezüst Nyilak valamelyike végzett az élen, de a 17 futamból is csak 3 alkalommal találtak legyőzőre.
A Mercedes tavalyi teljesítményét csak még félelmetesebbé – vagy az izgalmakban reménykedőknek inkább csak még aggasztóbbá – tévő tényt árult el a brackley-i alakulat technikai igazgatója, James Allison, aki korábban a Ferrarinál is dolgozott.
„A 2020-as autó fejlesztésével a szokásosnál korábban leálltunk” – kezdte Allison az Auto Motor und Sportnak. „A karantén és a különböző lezárások miatt elvesztettünk hét hetet a szélcsatornára szánt időnkből. Egy szezon általában 35 munkahétből áll, most az ötödével kevesebb idő állt rendelkezésünkre.”
„A legutolsó aerodinamikai fejlesztéseket úgy július közepén fejeztük be, másfél hónappal az előzetesen tervezett dátum előtt. Az utolsó fejlesztési csomagot Spában kapta meg a W11-es, összesen pedig csak három komolyabb ráncfelvarrása volt a 2020-as autónak: egy Ausztriában, aztán Silverstone-ban, majd a már említett spái.”
A Mercedes úgy is bucira verte a mezőnyt 2020-ban, hogy mondhatni, ellazázta az év második felét, hogy 2021-re koncentrálhassanak, hiszen Lewis Hamilton még egymaga is megnyerte volna a konstruktőri világbajnokságot, annyi pontot gyűjtött a Mercedesszel.