A 2020-as koronavírus-világjárvány életünk számos területét megnehezítette, a Formula-1-ben viszont nagyszerű évet tett lehetővé, hiszen a szervezők jobbnál jobb pályákra vitték el a száguldó cirkuszt. Ezek közé tartozik az időnként csak oválként emlegetett, ám inkább az 1950-es évek F1-es pályáira emlékeztető bahreini külső vonalvezetés, ami igazán egyedi színfoltja lett a szezonnak. A sorozat sportszakmai vezetője utólag elárulta, ő maga sokáig tartott a pályától.
„Nem az én ötletem volt” – nyilatkozta Ross Brawn a Channel 4 tévés társaságnak. „Felállítottunk egy pályákat vizsgáló csoportot a Formula-1-en belül, és a mérnökünk, Craig Wilson állt elő az ötlettel. Elismerem, kissé aggódtam, de Craig meggyőzött, és nagyszerű nap lett. A szezon ezen időszakában már nincsenek fejlesztések, a sorrend beállt, és a második verseny lett volna ugyanazon a pályán. Nyilván Lewis [Hamilton] problémájára nem számítottunk, de a szezon elején a pályaismétlések esetén is kellő őrület volt. Aztán letettük a voksunkat a külső vonalvezetés mellett, ami nagyszerűen működött. Sok akció és dráma, némi káosz. A nézettség az egekbe szökött, ami fantasztikus.”
Brawn elárulta, a múlt hétvége tanulságai a jövő döntéseire is hatással lehetnek. „Ez egy nagyon egyszerű, de nehéz pálya. Az egyenetlenségek nagy kihívást jelentenek. Láthattuk, hogy egy egyszerű, rövid pálya milyen új dimenziót jelenthet. Ez befolyásolhatja, hogyan gondolkodunk a jövőben. Márciusban úgy utaztunk haza Ausztráliából, hogy nem tudtuk, mire számíthatunk. Ezt figyelembe véve szenzációs szezonunk van” – idézte a PlanetF1.